oskmar

Alla inlägg den 15 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 15 maj 17:50

 

     

Perfekt väder i dag, men jag min dumming har varit inne hela dagen ändå!

Solen har gassat på från tidig morron och fram tills nu, och det ser ut att fortsätta.

Ett tag idag var det nära 25 grader när jag kollade.

Nu har isen på sjön svartnat ordenligt och den har börjat styra in på Käringholmen. Jag undrar när den ger sig iväg, det måste kanske bli lite blåst först så att den går sönder riktigt.

Just nu är det 17,5 grader varmt, det är lite lätta skyar som svävar över Näset och solen skiner, mera kan man inte begära.

  

 

Nu är det rutten is på sjön, hur länge kommer den vara kvar tro?

 

   

Sjön stiger.

  

Jag har gjort kams idag, som jag hade bestämt, att det gör jag inga flera gånger, det bestämde jag förra hösten.

Men vem kan motstå Tims önskan, inte jag!

Förra vecka låg han i 40 graders feber och var jättedålig. Men när han började krya på sig, ropade han in till Malin från sitt rum och funderade om inte gammelfarmor kunde göra kams.

Ja, och så blev det idag, men det är ganska jobbigt för mig att göra kams idag, det gör att i morron stekar jag upp dem och då får de komma och äta dem, de gillar dem allra bäst så. 

Och det som så roligt är, att första gången Tim skulle äta kams, var han väldigt bestämd på, att det äter jag inte, han gjorde det ändå och tyckte att det var jättegott.

    

Ja, det har nog blivit en offerkofta till eller flera i dag, med taggarna utåt och det riktigt också, han skäller som en bandhund. Allt är klegget i media och vänstervridnas fel, SD har minsann inte gjort något fel, säger "herrn" med taggiga offerkoftan och tänker minsann inte be någon om ursäkt, säger han.

Styv i korken som bara den!

  


Stackaren, som alltid varit så utsatt och fått lida i så många år som politiker.

Han vill ju bara rädda Sverige, förstår inte media och deras journalister det?!

  förbannad och gråt och tandagnisslan...      

  

 

Dagens namn är: Sofia och Sonja, grattis till er!

 

Namnet Sonja har funnits i Bellvik, nämligen Sonja Jonsson, född Edlund i Bellvik.

Sonja bodde och jobbade i Vilhelmina fram till sin pensionen när hon flyttade tillbaka till sitt barndomshem och sin bror Gerger, då var hon var änka sedan ett antal år.

Sonja och Greger var trogna tunnbrödsköpare hos mig när jag bakade och sålde tunnbröd.

    

Ha en fin fortsättning på onsdagkvällen, vi ses!

 

Hej då för denna kväll!

    

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards