oskmar

Alla inlägg den 18 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 18 maj 16:52

 

Så här ser det ut just nu på himlen, fina moln.

    

En dag till med sommarvärme, det är bara att hoppas nu att vi inte gör bort sommaren redan i maj.

I dag har det kommit mer och mer moln under dagen och nu är det ganska mycket på himlen, men varmt är det ändå.

När jag tittade ut klockan sex i morse låg sjön som en spegel framför mig.

 

OBS, jag tog fel bild, den här är sedan fredagmorron med lite is kvar.

  

Just nu är det 23,6 grader varmt och vinden är så svag att det knappt syns några vågor, den kommer från sydost.

    

 

I morse, inte en krusning på sjön! Äntligen!

    

Äntligen har jag gjort klart båda fönstren i köket, det tog en vecka, ingen vidare fart på "käringa" nu. Men det har varit mycket annat i vägen. Jag hade så tur att Lovisa kom in och hängde upp gardinerna när hon var på väg till Knackaitorpet.

    

Jag var ute och krattade en timme på morron och det var så varmt att jag var tvungen sluta för att orka ta i tu med fönstret sedan.

 

Nu står träden med rötterna i sjön, vattnet stiger hela tiden.

  

 

  

Dagens namn är: Erik, grattis till er som bär det namnet!

 

Det namnet har förekommit i Bellvik.

Nämligen Erik Näsström, född 1866 i Bellvik, gift med Märta Näsström, född Rönnberg 1870 i Nybäcken. I familjen föddes åtta barn.

 

Samt Erik Korsén, född 1890 i Korsele gift med Kristina Korsén, född Wiklund 1895 i Bellvik.

I familjen fanns fyra barn.

 

Ha en fortsatt bra pingstafton, vi ses!

 

(Som vanligt av mig har jag fått huset lutande när bilden togs, glöm det!)

Hej då!         

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards