oskmar

Alla inlägg den 24 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 24 maj 16:28

 

Morgonstund har guld i mun!

    

Jaa, vilken sommardag igen!

Blir det något kvar tills det blir riktig sommar? Vill inte ha våldsamma bakslag med kallt, regn och med kraftig blåst!

Det har varit 25-26 grader varmt under dagen, med blank sjö från morron. Det blev lite vindar på eftermiddan som fläktade skönt.

Just nu är det 25 grader varmt och sol med granna moln på himlen.

 

    

Jag har varit i Knackaitorpet på kaffe och tårta för Laila fyller år i morron.

Hela familjen var där, Edvin också så klart!

Allra roligast är det att få träffa honom och se alla hans framsteg han gör nu, nytt hela tiden och full fart har han.

 

    Alltid som en solstråle! 

 

I dag har Anders varit hit i dag och kört bort de högar som jag krattat ihop, tack och lov. Jag hoppas jag kan kratta klart i morron, det som är mest synligt. Det blir minsann inte som förut, det känner jag!

    

 

Nu finns det en del mörka moln därovan, kanske är det ett litet väderomslag på gång?       

 

Nu blommar häggen och det upptäcker jag just nu!

 

Och maskrosorna, som små söta solar, men vi räknar dem mest som ett besvärligt ogräs.     

 

Dagens namn är: Ivan och Vanja, grattis till er!

 

Ivan som namn har förekommit i Bellvik, nämligen Ivan Wallin, Amandus och Bojans äldste son.

Ivan och hans familj vistades i Bellvik om somrarna förr, de byggde en egen stuga på föräldrarnas fastighet, men som nu är i annans ägo. Ivan har nu lämnat jordelivet.

Ivan och Ingvor brukade läsa min blogg, åtminstone när Ivan levde.

  

Ha en fortsatt bra fredagkväll, vi ses!

 

Just nu är det här min utsikt!

      

 

Och den här!

        

Hej då!

    

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards