oskmar

Alla inlägg den 25 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 25 maj 16:40

 

Kvart över sex i morse och jag konstaterar att, det nog blir en dag till med sol och värme.

    

Ja, lika varmt i dag som igår och flera dagar före det, otroligt!

Det har för det mesta under dagen varit en stilla sjö och för det mesta lite moln här och där, men sååå varmt.

Det växer i naturen så det sprakar om det, men här nere är det nu så kruttorrt, eftersom det är mest sandjord här, ca 30 cm ner i marken är det som en stor grusgrop, på gården, sandblandat nästan överallt här.

Just nu är det 23,6 grader varmt i skuggan med en liten, liten rörelse på sjöns vattenyta.

      

 

Samma tid och samma sjö!

    

Det har varit lugnt hela dagen, inga besök, förutom några renar som gick här och betade vid husknuten när jag upptäckte dem.

Jag gick ut på bron och försökte jaga i väg dem, men de bara tittar på mig och ser dumma ut.

Då satte jag mig i bilen och körde mot dem och tutade hela tiden, då först orkade de flytta på sig, men jag fick jaga dem en bra bit och ett bra tag för de rundade hela tiden. Till slut blev jag tvungen att köra in på grannens för att få bort dem från Näset, de tog fart ut på myren, och nu vill jag inte se dem mer!!!!

Nu har de så mycket mat i skogen så där kan de äta sig mer än mätta.

Jag har renskit överallt här som jag måste kratta bort, det har jag ingen lust att traska runt i den här sommaren heller.

  

 

En liten söt blomma till som tittar fram.

    

Jag gick ut redan nio i morse för att hinna kratta lite innan det blev för varmt.

Men det var jättevarmt redan då och svetten bara rann - klockan elva gav jag upp.

Sen dess har jag hållit mig för det mesta inomhus, gjort en del små promenader och försökt sitta ute och läsa.

Visst är det skönt med värme, sol och sommar, men man ska inte behöva jobba, särskilt inte i min situation.

    

 

Just nu i solskenet.

  

Dagens namn är: Vanja, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin lördagkväll i sol och värme, som tycks finnas över hela landet nu, vi ses!

 

Halv elva igårkväll, jag bara njuter!

    

 

Hej då!

    

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards