oskmar

Alla inlägg den 26 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 26 maj 16:28

 

Klockan sex i morse, inte så tokigt, eller?

    

Hela dagen sol och måttliga vindar från sydost, men lite svalare.

Det har även funnits moln av och till under dagen, men som tillåtit solen komma till sin rätt ändå.

Just nu är det 22 grader varmt med sydostlig vind fortsättningsvis, nästan helt klar himmel.

    

 

Vinden friskade i framåt morgonen, det blev skönt med lite svalare väder att jobba i.

  

Nu är det så torrt på gården att det har blivit breda sprickor i marken idag, ser inte bra ut.

Nu får jag väl säga som mamma sa när det varit uppehåll, varmt och sol en vecka i sträck. "Nu kan det få komma regn, om det ska kunna växa."

Det är klart att mamma hade rätt, men jag tyckte nog att det var trevligare med solsken. Men, mamma hade rätt och jag fel!

    

I morse gick jag ut halv tio och började jobbet och det var mycket svalare än i går morse, men kvart i elva var det för mycket ändå och då gick jag in.

Det var fullt med småfåglar i träden runt gården som skötte underhållingen när jag jobbade, de kvittrade sååå fint.

    

 

Jättestora blomklasar på häggen i år!

  

Vid tolvtiden kom Jan Peter med en morsdagsblomma.

En hortensia, som absolut är den bästa morsdagsblomman, tycker jag. Den blommar oavbrutet till september och blir bara färgrannare under tiden.

Tack för blomman Jan Peter!

  Tack tack!   

 

Lite mera moln vid fyratiden.       

  

Det är mycket skrämmande att ytterhögerpartierna verkar gå framåt, mycket oroväckande, i EU-valet. Jag hoppas verkligen att folk följer med och att de röstar. Det finns ett farligt stort gäng i Tyskland som går fram på gatorna med ryssflaggor och ropar slagord mot Ukraina och för Rysslands Putin!!!

    

Vill vi ha det som i Ryssland eller Belarus, t ex? Rösta, rösta!

I dagens läge kan vi inte ta demokratin för given.

  

Dagens namn är: Vilhelmina och Blenda, grattis till er!

 

Nu ringer mammas ord i mina öron, som hon hämtade ur Bondepraktikan och löd så här: "Urban, Vilhelmina, Blenda, de tre skola sommaren leda".

Det betydde enligt densamma, att det väder som var de tre dagarna skulle vara rådande hela sommaren.

Nää, det blir för mycket och inte bra för det som ska växa och det som vi ska leva av resten av året.

  

 

Det grönskar och växer som om vi är framme vid midsommar.

  

Ha en fin fortsättning på söndagkvällen, vi ses!

 

Klockan elva i gårkväll, grant!

    

 

Och inte var det sämre kvart i tolv!

    Hej då!    

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards