oskmar

Alla inlägg den 27 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 27 maj 16:37

 

Min utsikt just nu, härliga moln!

    

En dag till med denna otroliga värme, så många dagar efter varandra, det är vi inte så vana vid!

      

 

  

Men marken skriker efter vatten nu, men det kommer väl i sinom tid, kanske den här veckan. Jag hör på nyheterna att söder över där har de rena skyfallen på sina ställen.

Det har varit 24-25 grader varmt, men friska vindar som tur är, då går det ju att vara ute från morron fram till elva.

Men då var det så det droppade ur håret, men nu ser jag slutet på det jag tänkt mig att lägga ner på krattande den här våren.

Just nu är det 23 grader varmt på skuggsidan och vinden kommer från sydost, ganska friska vindar.

    

När jag gjort mig en mugg te istället för elvakaffet i dag så kom en byagranne, det var länge sedan sist, ett par tre år sedan.

Då finns det mycket att prata om, sedan jag sa upp mitt uppdrag som ordförande i vägföreningen, ja, då behöver jag ju inte kalla på revisorn som var Ture i många år. Nu har de bytt till en som finns i Hoting och närmare till för Laila, som bytte av mig i ordförandeskapet, nära 40 år fick räcka för mig.

Jag saknar det inte och det gör väl inte den förre revisorn heller, skulle jag tro.

    

 

En liten fågel har fått se dagens ljus sedan igår...

  

Det har blivit så nu ute i byarna, att man går inte och hälsar på grannar om man inte har ett ärende, men det gjorde vi förr. Jag minns att pappa fick sällskap många gånger på vedbacken när årsveden skulle göras klar, innan allt annat tog vid. Men då kunde en granne komma och hälsa på och de satt ett tag på var sin huggkubbe och pratade, behövlig vila i arbetet.

    

 

Jättebra, nu kan jag göra rabarberris endera dagen, det har gått snabbt för den att växa upp de senaste tre dagarna.

  

Senaste förtroendemätningen säger att, "Sverige Trump" har fått ett minskande förtroende med sju procent! Glädjande säger jag!

Tänk om Trump i USA kunde få sitt förtroende sänkt med 70 procent, det skulle vara toppenbra, men men...

  

Dagens namn är: Beda och Blenda, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Morgonsol och vattenblänk, härliga tider, strålande tider!

(Strunta i att sjön lutar, jag stog "bänt".)    

Hej då!      

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards