oskmar

Alla inlägg den 28 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 28 maj 17:54

 

Just nu!

    

 

      

I dag tycker jag att det känns som varmaste dagen hittills, men det kan bero på att vid det här laget tål jag värmen sämre.

Inomhus är det så varmt så jag vet inte vad jag ska göra av mig. Det är 27 grader i vardagsrummet och ändå har jag fönstren öppna i alla väderstreck, med påföljden att jag får in en massa frömjöl= pollen, som lägger sig överallt.

De tjocka timmerväggarna plus ett rejält lager isolering med brädfodring, det konserverar mycket värme i det här läget.

Just nu är det 22 grader i skuggan och absolut helt vindstilla på sjön, luften står stilla.

  

 

Många olika modeller på molnen, jag blir inte less på dem.

    

På förmiddan var jag till Dorotea och har för första gången i mitt liv tittat på och bestämt mig för en lägenhet, som ska bli min från augusti. Till dess bor jag kvar på min allra käraste plats på jorden.

Sedan jag kom hem har jag suttit rakt upp och ner, inte gjort ett dyft.

Inte ätit, bara druckit, haft ont i huvudet, som jag inte brukar ha, samt mått illa.

Har du hört "kvirhôken" förut?     

 

Men, de har det bra mycket värre i Rafah!!! Förbaskade krigare och de som bestämmer hur det ska krigas.

      

 

Sent i gårkvääl var det svävande dimma hos mig.

  

Här tänker jag mig att göra pinan kort, för jag vill inte mera just nu.

  

Dagens namn är: Ingeborg och Borghild. grattis till er!

 

Namnet Ingeborg har förekommit i Bellvik, nämligen Ingeborg Mårtensson, född 1920 i Backsvedjan, hon kallades Bojan av samtliga, gift med Amandus Wallin, född 1917 i Bellvik.

De var föräldrar till Mary, Ivan, Lasse Kerstin och Bosse.

Familjen flyttade till Hoting så småningom. Men vistades mycket i Bellvik, alla somrar efter pensionen. Då var det samling av alla barn och barnbarn och deras äkta hälfter, hela deras semester, till glädje för Bojan och Amandus. 

Bojan var Götes faster och vi har umgåtts mycket i den familjen, som alltid varit trivsamt och trevligt.

     

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

I gårkväll, nära midnatt och färggrann himmel.

  Hej då!    

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards