oskmar

Alla inlägg den 29 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 29 maj 17:39

 

Halv tio i morse var sjön lugn och stilla.

  

Lika varmt eller varmare i dag också, otroligt, men sant!

Men det har blåst rätt så friskt i dag och tur är väl det. Det har funnits en del moln ibland men inte så mycket i vägen för solen, har hänt några gånger som hastigast bara.

Just nu är det 23 grader varmt, sol och några små moln här och där, samt rktigt friska sydliga vindar.

    

 

Molnen har hamnat i sjön, ser det ut som.

    

I den här värmen är man ganska spak, åtminstone jag och har därför inte uträttat mycket under dagen, men det får räcka. Jag drog runt snabeldraken på morron, men svalt var det absolut inte, ens under morgonen.

Men jag har röstat till EU-valet i alla fall idag, tack vare lantbrevbäringen så kan jag göra det hemma, gesvingt och lätt.

 

    

 

Rofyllt och stilla.

  

 

Nu har jag gjort en paus här för Dieter kom på besök. Han kom från Tyskland till sin stuga i Nybäcken för ett par veckor sedan och tyckte att han hade tur med vädret i år. En del vårar när han kommit dit hade det varit omkring sju grader varmt första tiden, men inte den här våren. 

  

 

Mina sjömotiv är välbekanta i dag, men jag gillar dem.

    

Men nog är det väl fantastiskt att, JÅ inte upptäckt att de haft en anställd i trollfabriken som älskar och hyllar Putin och tycker att det är Ukrainas fel att det krigas.

Nu påstås att i dag har han fått lämna trollfabriken.

Ja, jag är då inte särskilt förvånad för jag såg ju på TV när Jimmie inte kunde välja mellan Biden och Putin, det tycker jag säger en hel om var de har sina sympatier. De älskar ju Ungern också och det är ju där Putin har sin gode vän Orban.

  

Dagens namn är: Yvonne och Jeanette, grattis till er!

 

Ha en riktigt fin onsdagkväll i solen och värmen, vi ses!

 

Halv tolv igårkväll och sjön ligger stilla i en svagt rosa färg.

Hej då!      

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards