oskmar

Direktlänk till inlägg 11 juni 2018

Juni 2018 0611, sol i dag också

Av Elsa Mårtenzon - 11 juni 2018 17:02

 

En vacker sommarkväll genom vardagsrumsfönstret. En härlig utsikt jag har och är jätteglad och tacksam över den!

 

Kväll igen, dagarna går alldeles för fort. 

Det har varit sommarväder även i dag, något svalare än i går men solsken hela dagen. Blåsten har varit lite, lite kraftigare, men skönt när solen är brännande het.

Nu är gräset så uppbränt hos mig att det knastrar när jag går på det, så det behövs verkligen regn. Men som det verkar när jag kollar på YR och SMHI så rör det sig om 3-4 mm på torsdag och fredag. Om det inte hinner ändra sig tills dess.

Nu är klockan 17.20, det är 17,5 grader varmt i skuggan och måttlig, nordlig vind. Pyttelite moln därovan.

 

Jag har bakat litegrann i dag, gör det ju inte så gärna när det är så här varmt, det blir så varmt inomhus också av att ugnen är på i flera timmar.

 

I dag har det pratats hela dagen om det historiska mötet i Singapore i morron. Hela världspressen är där för att bevaka det hela. Det blir spännande att se hur det går, jag tror, att det enda som händer i morron är att det möjligtvis bestäms att det ska bli ett möte till längre fram. Eller att det blir inget resultat alls. Och sedan beror det ju på vad Trump tvittrar efteråt, det kan förstöra allt om det över huvudtaget kommit något ut av mötet.

Med tanke på vad han tvittrade om Kanadas regeringchef efter G7- mötet i helgen. Det kan komma precis vad som helst på tvitter och då är nog inte Jong-Un nådig han heller.

 

Dagens namn är: Bertil och Berthold, ingen Berthold känner jag till.

Men jag har en kusin som heter Nils Bertil, men kallas för Bertil. Han är född i Bellvik på 1940-talet men bor i Långsele sedan många år. Träffade honom på en begravning för ett tag sedan, lika god och glad nu som förr.

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards