oskmar

Alla inlägg den 8 juni 2018

Av Elsa Mårtenzon - 8 juni 2018 22:06

 

Det växer så det knakar, trots att det är kruttorrt i jorden...

 

Japp, nu gick dom!

Njaa, det var ju inte direkt illa menat, men det är därför jag inte skrivit här, jag har haft besök.

Det är en jättefin kväll, roligt att det är tillbaka det fina vädret. Ja, inte värmen precis men att sjön är spegelblank och himlen blå, det är härligt! Den lilla skara moln som finns på himlen är guldfägade av solen nedgång och de stör mig inte alls.

Nu är klockan 22.25, det är 9 grader varmt och fullt dagsljus, det är skönt med ljusa sommarnätter, där har vi en klar fördel här uppe i norr.

 

Jag har bakat pepparkakor i dag, bl a.

 

Ja, G 7 mötet har spårat ur på grund av USA:s president, det är jättedålig stämning där, hörde jag på nyheterna ikväll. Han började provocera dem redan när han klev ut ur planet. Hur mycket ska han hinna förstöra innan det blir ändring i Vita Huset? Det sista jag hörde var att nu är det ett G 6 + 1, för Trump gäller Amerika first. Han tänker nog gå sin egen väg så länge han får vara kvar. Jag tycker mig känna igen vissa drag från vårt land, den retorik som vinner mer och mer terräng här. Kusligt, det är vad det är.

 

Dagens namn är: Eivor och Majvor, nej, varken i Bellvik eller Nybäcken har de namnen förekommit, vad jag kan komma på.

 

Ha en fin avslutning på fredagskvällen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards