oskmar

Alla inlägg den 17 augusti 2018

Av Elsa Mårtenzon - 17 augusti 2018 18:27

 

Stranden utanför byn Backsvedjan, som tömdes på folk under 1950-talet av Vattenfall.

 

 

 

 

Vilken härlig eftermiddag det blev! Varm och solig med perfekt vind.

Det började med regn på morron och hade nog regnat under natten också. Omkring klockan elva kom det en sista regnskur för dagen, sedan skingrades molnen och solen visade sig på himlen.

Alldeles utmärkt väder blev det för mig som skulle plocka vinbär, buskarna torkade upp på nolltid av solen och blåsten och det gick som en dans att plocka.

Nu har jag plockat för saft och vinbärskakor och nu får det räcka för i år.

Nu är klockan 19.00, det är 17 grader varmt och en svag krusning på sjön som kommer från sydost. Mycket blått på himlen. Det känns som sommar igen!

 

I dag hade jag sällskap till elvakaffet, det är inte varje dag det inträffar nu efter semestern. Men jag uppskattar när det inträffar!

Tidigt i morse hade jag också ett besök. När jag kom ner från övervåningen efter duschen såg jag ett par fötter utanför rumssoffan - och gallskrek som en stucken gris. Då hade jag inte räknat med att någon skulle ha kommit in, det blev en "överraskning", därav skriket.

 

I går var det stora demonstrationer i USA av all media, mot Trumps behandling av mediernas rapportering om hans förehavanden. Han önskar få vara i fred med alla sina dumheter och häva ur sig vad som helst emot mediafolket, han är ju störst, bäst och vackrast. Det var på tiden att de sa ifrån och visade vad de tyckte om hans fulheter.

De fick stort stöd både från demokrater och hans egna, republikanerna.

Samma tendenser finns ju i Sverige också och det kommer ju från SD:s svans. Det är klart, har man något skumt för sig vill man väl helst inte bli granskade.

 

Nyss hörde jag på nyheterna hur cannabisanvändning ökar oroväckande i Sverige. Hur kan folk vilja fördärva sitt liv med sådan skit?!

 

Dagens namn är: Ellen och Lena. Jag vet om två med de namnen, Ellen, men henne har jag presenterat redan som Elin, som det står i kyrkböckerna, men hon kallades Ellen.

Lena vet jag om en också, det är Mai och Åkes dotter Lena. Mai är född i Bellvik. Hennes mor var född i Nybäcken, där kom båda byarna in.

 

Ha en fortsatt fin fredagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards