oskmar

Alla inlägg den 20 augusti 2018

Av Elsa Mårtenzon - 20 augusti 2018 18:44

 

Mina besökare i dag, Kalle och Maria tyckte att jag hade en härlig utsikt. Och jag håller med dem till 100%...

 

 

 

Hej på måndagkväll!

I dag har det varit sol ibland och moln ibland, riktigt varmt och skönt när solen varit framme.

Nu är det sol från en nästan klarblå himmel och 12,5 grader varmt. Ganska friska vindar som kommer från norr.

 

I dag har jag haft främmande, en kusin som bor i Umeå ibland och och i Tväråbäck ibland. Omväxling förnöjer troligen. 

Det var hans fru Maria som hade tyckt en dag att de skulle göra nån utflyckt en dag och hade föreslagit Bellvik. Och det tackar jag Maria för! 

Det var riktigt trevligt att träffa dem, jag har träffat dem en gång för några år sedan när de var hit på en Bellviksdag. Men då pratade vi nog inte många ord med varandra, det fanns inte tid och utrymme för det för mig då. Då var det mest jobb tills man stöp i säng på natten nån gång.

Vi har pratat desto mera i dag, så roligt att sitta och prata med varandra några timmar ostört. 

Kalle och jag har ju samma far-och morföräldrar, hans morföräldrar var mina farföräldrar. Men det är så pass många år mellan oss i ålder att när han var i Bellvik på somrarna som barn var ju jag vuxen. Kalle är född i Stockholm men det blev Västerbotten för honom eftersom han träffade Maria när de studerade till lärare på samma ställe. 

Och nog är väl Västerbotten bättre än Stockholm Kalle?

De avslutade sitt besök hos mig med ett besök i museet. Där tog de massor av foton, jag har ju många foton på Kalles släktingar där.

Jag tyckte mig märka att sakerna där var av mindre intresse än de svart/vita bilderna som jag har där. 

 

Dagens namn är: Bernhard och Berndt.

Bernhard, född 1920 i Bellvik, det var min farmors och farfars yngste son, således en farbror till mig och en morbror till Kalle som varit här på besök i dag.

 

Berndt brukar jag ringa till när det är något allvarligare fel med min dator, då är han bra att hitta.

 

Ha en bra fortsättning på måndagkvällen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards