oskmar

Direktlänk till inlägg 31 januari 2019

Januari 2019 01 31 skymtat solen en stund

Av Elsa Mårtenzon - 31 januari 2019 18:13

 

Det är inte särskilt roligt att komma ut på morron och bilen ser ut så här, men det finns det som är värre. Det här är ju ett ilandsproblem och inte mycket att klaga över, men kallt om fingrarna blir det innan det är klart...

 

 

 

Det har inte varit så mycket sol i dag. I Bellvik såg jag ingen sol alls innan jag åkte hemifrån klockan tolv på förmiddan. Men efter vägen mot Strömsund skymtades solen av och till, mest genom molnen.

Det var omkring 17-18 grader kallt i morse och så har det varit under dagen också.

Just nu när klockan är 17.30 är det 18,5 grader kallt och jag ser inga stjärnor så molnigheten håller nog i sig.

 

Ingrid och jag har varit till Strömsund i dag och vi har det  riktigt mysigt på våra turer dit som vi gör med jämna mellanrum.

Fast i dag tyckte jag det var så pass kallt att jag gav upp springandet i affärerna ganska snart.

Det var ju inte så högt gradantal men jag är frusen och tyckte att det var "snåa" där, om du vet vad det är?

Jag var hemma kvart över fem och har efter det försökt få i mig lite mat, äta måste man ju för att överleva.

 

I kväll känner jag mig väldigt ordfattig, händer lite då och nu. Därför kommer det inte många rader här. Men vi träffs i morronkväll, då kanske det finns några fler ord som poppar upp i skallen.

 

Dagens namn är: Ivar och Joar, till er som bär de namnen säger jag grattis!

 

Ha en fin fortsättning på torsdagkvällen, vi ses och hej då!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 14 april 16:42

  Just nu är det grått och det regnar.        Det började med en solig morron, men det räckte inte så länge förrän molnen tog över. Sedan ett-tiden har det regnat utan uppehåll i stort sett, uppe bland bergen har det eventuellt snöat för dä...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 13 april 16:48

  Klockan nio igårkväll lyckades jag hitta månskäran och kunde konstatera att jag missat fullmånen på grund av molnig himmel den här gången.    En dag med mestadels grå himmel och 9-10 plusgrader. Alldeles nyss började det blåsa och det ble...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 12 april 16:23

    Vad sägs om vårens framfart i Bellvik? Men det kan fortfarande komma bakslag, säger jag med många års erfarenhet.      I dag har det varit blandat därovan ibland sol och ibland moln, det har inte regnat och inte snöat. Det har varit plus...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 11 april 16:21

  Det är väl det här som kallas, att det våras!    En solig morron byttes ut till en dag med både sol och moln. Plusgrader från morron till kväll, kanske även under natten. Nu är himlen helgrå så grå den kan bli, det väntas annat väder för ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards