oskmar

Alla inlägg den 3 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 3 februari 2019 17:36

 

Nu tycker jag att det är dags för lite solsken igen och det beställer jag härmed så fort som möjligt!

 

 

Men fy vilket oväder vi haft, det har snöat och yrt oupphörligt hela dygnet.

Det är andra gången i dag som Anders är här och kör bort snön.

Jag har själv inte gjort mer än sopat bron och skottat från brostegen en bit, drivsnö är tung och jobbig.

Men vi har nog inte haft eller har värsta ovädret, närmare kusten är det nog mycket värre. Det är svårt att säga hur mycket snö som kommit eftersom den yrt och flyttat på sig mot ett håll. Men det har varit ymnigt snöfall utan uppehåll, så en hel del har vi nog fått.

Just nu är det 13,8 grader kallt och snöar för fullt fortsättningsvis. Vinden kommer från nordväst, jag får snön rätt mot huset och in i vedboden. Dörren där går inte att stänga på grund av snön som rasat från taket tidigare. Men vilken tur att jag kan stänga dörren till huset, annars hade hallen varit full med snö också!  

 

Tim ringde i gårkväll och bjöd mig på sitt 9- årskalas i dag. jag tackade naturligtvis ja med glädje.

Men,  när jag såg vilket väder det var i morse och hur snön drev omkring ringde jag Malin i morse och sa, att jag inte ville köra till Dorotea i dag.

Men det kom inte på fråga att jag inte skulle få vara med på Tims kalas. LG kom och hämtade mig och Jan Peter och Ann Cathrine körde över Bellvik när de skulle hem och då fick jag åka hem med dem.

Egentligen är det i morron som Tim fyller år, men då är det både jobb och skola, det passade nämligen bäst i dag.

Tim och Malin hade gjort två goda tårtor och det var inte mycket kvar av dem när alla hade fikat.

 

Anders har varit hit och hämtat två böcker som en bas på Transportstyrelsen beställt, bästa chefen sa Anders om honom.

Jag frågade Anders om han hade någon anknytning hit, det hade han inte sa Anders. Han hade berättat för honom att morsan hade skrivit två bygdeböcker och då hade han blivit intresserad och skickat pengar med honom. Antagligen intresserad av bygdehistoria, han bor i Dalarna.

 

På YR ser det ut som att det ska snöa hela den här natten också. Sedan tror jag vi har så det räcker och blir över också. Jag är glad att Anders flyttade min bil och körde undan snön där också, där var det en hög driva som blivit svår att flytta för mig i morronbitti.

 

Dagens namn är: Disa och Hjördis, till er säger jag grattis på namnsdagen!

 

Ha en bra fortsättning på söndagskvällen, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards