oskmar

Direktlänk till inlägg 17 april 2019

April 2019 04 17 solsken i dag också

Av Elsa Mårtenzon - 17 april 2019 17:09

 

En dag i bagarstugan 2004, det brödet är nog uppätet för länge sedan.

Ojoj, vilken stor tröja jag hade, va var det bra för?  

 

 

 

Ja, det är ju nästan otroligt men är faktiskt sant - solsken hela dagen i dag också, utan ett endaste litet moln därovan.

Det har varit 14-15 plusgrader i skuggan och vindstilla under dagen. Hur härligt som helst!

Under natten var det en stjärnbeströdd himmel och månsken, kallt och klart.

Just nu är det 13 plusgrader i skuggan och fortfarande lika klar himmel.

 

Jag skyndade mig att göra en påskstädning på förmiddan, började tidigt och efter elvakaffet gick jag ut i solen.

Det var så skönt och njutningsfullt och jag såg säsongens första fjäril i dag!

Tystnaden omkring mig är nästan lika njutbar som solen och värmen.

De som bor där det aldrig är tyst vet inte vad de går miste om.

Det är näst intill andäktigt när man kan "lyssna" till den ljuva tystnaden. Man känner sig liten och samtidigt i medelpunkten i världen - det var jag och en underbart vacker himmel med en sol som sken bara på mig!

 

Ja, vid det här laget har väl "hatarna" kommit igång med att hata på Greta Thunberg. Hon har ju träffat påven i dag med anledning av klimathotet. Och i morron ska hon träffa politiker i senaten i Italien och hålla tal.

Jag har inte varit ut på Facebook idag men jag kan livligt föreställa mig hur det skrivs och hur de hatar på henne.

Det måste väl bottna i att de själva inte skulle våga eller kunna göra det hon gör, ren och skär avundsjuka.

Man blir ju mäkta förvånad över vuxna kvinnor och män som spyr ut sitt hat över 16- årig flicka, för att hon är modig och framför allt såå klok för sin ålder. Och att hon får så många med sig världen över.

Just nu är hon väl en av de mest uppmärksammade och det plågar tydligen en del. Otroligt! Och såå "ängsliga" som de är över hennes skolgång, jag tror att det finns många, många andra som har större problem med den än vad Greta har.

Hon gör det så bra!

Du är värd all uppskattning Greta Thunberg!

Så där orädd och klok skulle jag också velat vara när jag var 16 år.

 

Dagens namn är: Elias och Elis, grattis till er därute som har dessa namn!

 

Ha en fin onsdagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 20 april 17:43

  Kvart över sex i morse och jag anar vilken sorts väder det blir i dag, inte det sämsta.      Lite blandat på himlen idag men kallblåst som inte lockade till att hålla sig utomhus. Jag var ut på en promenad på eftermiddan men frös in tidigar...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards