oskmar

Direktlänk till inlägg 10 juli 2019

Juli 2019 07 10 sommardag

Av Elsa Mårtenzon - 10 juli 2019 17:56

 

Roliga moln som skymde solen en stund...

 

 

 

En solig och varm dag med spegelblank sjö från morron till kväll och fortfarande.

Det har varit en riktig sommardag äntligen.

Väderrapporterna har ju meddelat ett antal gånger att det skulle komma in ett högtryck i dag. Men det verkar vara ett väldigt kortvarigt sådant, nu ikväll är nästan hela himlen täckt med moln, men värmen består än så länge.

Det är nu när klockan är 18,30 hela 23 grader utan solen, sjön är absolut helt stilla ännu.

OBS! NU är klockan 21.00 och det är drygt 20 grader.

Vi får väl se vad morgondagen har i sitt sköte? Ibland önskar man ju att väderleksrapporten har fel, det önskar jag nu, det kan gärna få fortsätta med lite värme nu när den äntligen kommit efter alla kallblåst. Det kan få regna på natten, så mycket som jorden behöver.

 

I dag hade jag en fikagäst klockan elva som gjorde mig sällskap under den dagliga kafferasten. Sedan han åkt hem till sig kom näste fikagäst. Förutom de fikapuserna har jag suttit på gräsklipparen, vilket var bara härligt i värmen för jag körde ifrån

"knort´n", det var bra.

Ja, jag har också pratat med Gunnel på telefonen, så i dag har jag fått prata av mig.

 

I kväll ringde det en kvinna från Åsele och tingade tid för museibesök för 15 personer den 18 eller 19 juli, Vi skulle höras vidare när tiden närmade sig. Det blir kul, det var blandade åldrar på dem.

Kvinnan som ringde var dotter till en som var halvbror till min farfar, så det finns släktskap till några i gänget.

Bellviksboken hade hon köpt sedan tidigare och hon tackade mig för att jag skrivit den.

Det känns ju bra när de talar om att de uppskattar den, det känns ju som att jag gjort liiite nytta för både tiden nu och för efterföljande släkter framåt.

 

Dagens namn är: OBS! De namn som jag skrev i går var fel, jag hade sneglat på fel dag i almanackan.

Jag tar gårdagens namn i dag istället då, som var: Jörgen och Örjan, grattis till er! Förlåt så mycket för mitt slarv, men det är ju mänskligt att fela och är det inte större än så, då tror jag att det är förlåtligt, eller hur? Jag går inte till prästen och biktar mig för detta fel...  

 

Ha en bra fortsättning på onsdagens kväll, vi ses!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 28 mars 16:38

  Klockan nio i morse och det regnar.          En dag med grå himmel blev det även denna dag! I morse när jag var ute och skottade bort det som rasat från taken så regnade det, tur att det inte kom i form av snö! Det var plusgrader i gårk...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards