oskmar

Alla inlägg den 26 september 2019

Av Elsa Mårtenzon - 26 september 2019 16:55

 

Jag har tagit många bilder i dag så det var svårt att välja. För det mesta tar jag bilderna på min egen gård för det är där jag trivs som bäst och känner mig mest hemma. Jag försöker bara hitta lite nya vinklar, men har nog provat de flesta vid det här laget.

Men, här är Gudagott att vara! 

 

 

Ja, det är inga överord i överskriften, det har varit en sagolik dag som är svår att beskriva. Jag får hoppas på att den bild jag sätter in kan göra den rättvisa.

Sådana höstdagar är fantastiska, det är klar och ren luft och färgerna tävlar med varandra för att göra det hela så grant som möjligt.

Spegelbilden på sjön har varit nästan övertydlig, nästan svårt att tro att det är på riktigt.

Morgonen började med jättetät dimma, jag såg inte långt, knappt ner till museet.

Men strax efter klockan elva så bröt solens strålar i genom den vita väggen jag haft omkring mig fram till dess.

Det har inte varit ett enda litet moln på himlen på hela dagen och inte den minsta rörelse på sjön på hela dagen. Fantastiskt!

Just nu är det 10 grader varmt och fortfarande ser sjön likadan ut och även himlen.

 

OBS! Nu två timmar senare är det 5,5 grader varmt och lika vackert på sjön.

Himlen är svagt rosafärgad, inga moln.

 

Jag har tvättat bilen i dag, fast jag vet ju att efter första turen är den lika skitig igen. Så är det att bo vid en grusväg, ständigt skitig bil. Men huvudsaken att den går när jag behöver den.

Vädret var perfekt för att stå och spola iskallt vatten, jag frös inte ett dugg.

 

I dag har visselblåsaren släppt sin information om Trumps "undersökning", för att vinna valet, och där var många detaljer som Trump hade tänkt dölja.

Men det biter ingenting på den mannen, allt rinner av honom som man slår vatten på en gås.

Och ju mera fel han gör desto mer jublar hans väljare. Det är precis som i Sverige, ju mer SD ertappas med ju flera väljare får de.

Det sista är väl att i dag har en SD-kvinna fått avgå på grund av att hon hållit fram Hitler som en sann demokrat och påstår att förintelsen knappast förekommit.

Det finns nog en hel del som döljs i dessa kretar och det kommer fram lite då och då.

 

Dagens namn är: Enar och Einar, grattis till er!

Största grattiset till Enar, min morbror, som såg till att jag kom tillbaka till den här gården, min oas på jorden!

 

Ha en fortsatt fin torsdagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards