oskmar

Alla inlägg den 28 mars 2018

Av Elsa Mårtenzon - 28 mars 2018 17:32

Nästan hela dagen har det varit solsken, lite moln har dykt upp ibland men har solen strålat nästan helt ostört. Jag hoppas att vi inte gör bort med all sol före påsken utan att det fortsätter dag efter dag nu, det har vi väl gjort rätt för den här snörika vintern. Det var en kall morron och i ett nafs var himlen täckt med moln och så trodde jag det skulle vara hela dagen. Men det gick inte länge förrän alla moln var borta och solen framme.

Nu är klockan 17.55, det är 14,5 grader kallt och solsken. Månen finns också på himlen, vit och lite suddig, den ska göra sin nytta när mörkret infunnit sig.

 

Jag har jobbat på med lite av varje i dag och hade tänkt avsluta dagen med att göra min påsksill i kväll, men nu har jag blivit lat och bestämt mig för att göra den i morronbitti, den är ju ätklar på långfredagen i alla fall så jag hinner mer än väl.

För en stund sedan fick jag en påskblomma av Lovisa och Norton, det får bli mitt påskpynt.

 

Jag har underhållits i dag under arbetet med mycket nytt och spännande på radions P1. Bland annat har Kim Jong Un, Nordkoreas diktator träffat Kinas Högste, kommer inte ihåg vad han heter. De lär ha pratat om att Nord Korea ska avveckla sitt kärnvapenprogam. Ja, tänk om det infriades då kanske det skulle bli lugnare på den fronten i alla fall. Och naturligtvis kommer Trump att ta åt sig äran om det sker, men jag vill nog påstå att han har inte gjort annat än käftat stort och illa om Nord Korea och Kim Jong Un. Trump är inte mycket att tro och lita på!

 

Och i dagarna har Syrien påbörjat det åttonde året på kriget - så galet att det finns inte tillräckligt med ord.

 

Dagens namn är: Malkom och Morgan, inga personer med de namnen har funnits varken i Bellvik eller i Nybäcken.

Ha en riktigt bra onsdagskväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards