oskmar

Alla inlägg den 4 mars 2018

Av Elsa Mårtenzon - 4 mars 2018 16:47

 


Levergryta till middag, tillagad på gammeldags vis. På vedspis eldad med björkved och i gjutjärnspanna. Och gott blev det!

 

Blandat väder i dag, sol ibland och snöskurar där emellan. Det var 13 grader kallt i morse och snöade, vid tiotiden uppenbarade sig solen, efter det har det varit ömsom sol och ömsom snöfall.

Jag har skottat snö på eftermiddan, bra motion i en och en halv timme och härligt i solen. När jag var klar och gick in då kom det en ymnig snöskur till.

Nu är klockan 17.15, det är 9,5 grader kallt och lite luckor i molntäcket. Just nu uppehåll i snöfallet.

 

Jag har sedan jag kom in lyssnat på radions P1 och där har det pratats om MMR, Nordiska Motstånds Rörelsen = Nazister. Jag blir mörkrädd när jag hör om denna rörelse, fy så kusligt! Bland annat gör de sitt yttersta för att indoktrinera sina barn i NMR. Barnen har lärt sig att säga t ex att, "Hitler var en bra människa", m m. De har också som motto att skaffa många barn som ska ta över, när det blir nog många ska de ta över samhället. Vera Troedsson, 91-årig nazist i hela sitt liv, sa i ett klipp, att barn som föds med deffekter ska kunna tas av daga vid födseln. De har så vidriga åsikter att jag finner inte ord för att återge hur obehagliga jag tycker att nazister är. 

Att det dessutom finns folk som kan tänka sig att lägga sin röst på ett parti som en aktiv nazist en gång startade. Ränderna går aldrig ur vad man än påstår i dag. 

 

Dagens namn är: Adrian och Adriana, känner inte till några med de namnen, varken från Bellvik eller Nybäcken.

Ha en fin fortsättning på söndagen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards