oskmar

Alla inlägg den 3 mars 2018

Av Elsa Mårtenzon - 3 mars 2018 14:54

Så här såg det ut efter mörkrets inbrott i gårkväll, då var himlen helt klar och månen vackert kopparfärgad. Tyvärr gjorde inte kameran rättvisa åt kopparfärgen, men så vackert det var att se på riktigt.  

 

 

I dag har solen inte haft en chans att visa sig, det har varit grå himmel hela dagen. Det var bara 17 grader i morse och molnigt från mitt i natten, då blir det lite flingor i luften istället. Men det har inte varit så många flingor att det märks på backen och då gör det inte så mycket.

Klockan är nu 15.30, det är 8,5 grader kallt och himlen är aningens aning ljusare nu.

 

I dag har jag pratat med en före detta jobbarkompis, ett långt telefonsamtal på en och en halv timme. Nu går det nog ett tag innan nästa gång, för det blev tämligen färdigpratat i dag.

 

När jag tittade på morgonprogrammet på TV 4 i morse kom jag att tänka på hur annorlunda "modet" är nu. När jag växte upp och framåt har det varit viktigt att man ska vara hel och ren. Jag flinade för mig själv när jag såg mellostjärnan som satt och intog sin frukost under intervjun i en stor toppluva nerdragen över öron, två tröjor på varandra, varav den yttre gick långt neröver låren, såg ju ut som att det var vinter och kallt. Men, med ett par jeans som var så trasiga, nästan helt avrivna över knäna och bara ben under så klart. Inte kallt för bena då i alla fall, trots vintern.

Det egendomliga modet har ju hängt med ett bra tag nu och jeansen verkar bli ännu mer trasiga. Hur länge ska det modet bestå tro?

 

Dagens namn är: Gunborg och Gunvor. En med namnet Gunborg har bott i Bellvik, född 1920. Hon finns på familj 93 i Bellviksboken.

Gunvor känner jag inte till någon.

Ha en bra fortsättning på lördagen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards