oskmar

Alla inlägg den 16 augusti 2019

Av Elsa Mårtenzon - 16 augusti 2019 16:36

 

I morron vill jag gärna se silverstänk på sjön till följd av solens strålar. Det var ju ett tag sedan och nu kan det väl vara dags igen...

 

 

 

Det var tät dimma på morron som sedan lyfte och det blev lite, lite solsken, men bara lite.

Det var plaskblött i gräset tills på eftermiddan, jag tänkte klippa där det var som värst men fick vänta till två-tiden innan det torkat upp.

En timme hann jag klippa sedan kom det regn, inte våldsamt men tillräckligt för att det inte var lämpligt att fortsätta klippa gräs.

Just nu ligger regnet som ett dok över oss, det duggar, inte mer än så.

Det är 15 grader varmt och sjön ligger som en spegel. Himlen är tät med moln.

Och nu efter nyheterna regnar det för fullt.

 

I dag har jag varit helt övergiven av alla, ingen har varit hit.

Jo, jag såg en bil komma körande ner hit vid halvtvå och den gjorde mig skraj, jag trodde det hänt något allvarligt.

Det hade det tydligen inte, gissar jag.

Men såna tjänstebilar tycker jag inte att de ska köra med när de hälsar på någon, det hann fara många tankar genom mitt huvud innan jag förstod att det bara var ett besök hos någon.

 

Det pratas hela dagen i dag och igår om oron i världsekonomin och det nämns även en kommande finanskris och börserna rasar lite överallt. 

Ja, förr eller senare kommer det alltid en lågkonjunktur och den här har Trump och handelskriget med Kina stor del i.

Samt Brexit i England och det knakar redan rejält för Boris Johnson, det nämns redan nu frågan om nyval.

Och ekonomin i ett flertal länder dalar, med det får vi vara rädda för att arbetslösheten ökar både här och där.

Ja, inte blev det lugnare heller med en president i USA som vill höras och synas till varje pris, samtidigt som han inte tycker att oron i världen beror på honom.

Han ser istället sig själv som en räddare för USA och världen i stort. Han ser sig nog själv som en omskriven stooor president i historieböckerna.

Det blir en spännande framtid som ligger framför oss, inte spännade på ett bra sätt skulle jag tro.

 

Dagens namn är: Brynolf, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på fredagens kväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards