oskmar

Alla inlägg den 17 augusti 2019

Av Elsa Mårtenzon - 17 augusti 2019 17:55

 

Så här har det sett ut på sjön i dag med ljumma härliga vindar...

 

 

Bästa vädret på ett bra tag, det har vi haft i dag!

Det har varit sydlig ljummen vind och till och med lite solsken ibland.

Just nu är det 17 grader varmt med mycket blått på himlen och måttlig sydlig vind.

 

Det har inte märkts så mycket under dagen av fisketävlingen härifrån min utsiktspunkt.

Med ett 60-tal båtar trodde jag att det skulle vara mera synligt än så. Det mesta i båtväg jag sett är tre stycken samtidigt här ute. 

Men gäddor har de fått och lagt ut bilder på, långa stora, som ska släppas tillbaka i sjön efter mätning.

Tävlingen pågår ännu för det står två bilar här nere som är deltagare.

 

Jag har haft fikabesök i två omgångar under dagen, annars har det varit lugna gatan.

Jag har klippt gräs och det var riktigt härligt väder för det i dag, nu ser det betydligt bättre ut. Det hade hunnit växa sig långt i regnvädret och såg aningen ovårdat ut här.

 

Jag har också plockat röda vinbär under dagen, för bakningen. Jag får väl se om det blir något kvar för saftkok efter trastens härjningar.

Jag har blivit ganska less på att jaga bort dem från buskarna, det är för tidigt att plocka för saft, de är inte riktigt mogna för det och då blir det geleklumpar i saften.

De svarta är ännu mindre mogna, men dem äter inte trasten så det är inte lika bråttom.

 

Michael har jobbat med att ordna ett rejält golv i ladugårdens gödselstad i dag.

Det ser ut att bli bra, det blir stort med mycket utrymme. Han har haft Låjjen som hjälp, de verkar kunna samarbeta bra de två och det är inte första gången de samarbetar om projekten.

 

I morron ska jag börja förbereda för mini- kusinträffen på måndag. I morronkväll kommer Gunnel och Björn och parkerar sin husvagn vid husknuten.

Då är vi två på måndag som tar tag i träffen.

Ingrid och Nils Gunnar jobbar med den på sitt håll och på måndagkväll sammanstrålar vi alla härnere och äter en middag ihop.

Det blir kul att träffas efter en massa år, en av dem, en ingift har vi aldrig träffat.

Jag säger som Malou: "Spännande!"

Det avslutar hon alltid med när hon tackar sina gäster i programmet "Efter tio."

 

Han som kartlagt Arndtsläkten ända ner till 900- talet är den ingifte som ingen av oss träffat tidigare.

 

Dagens namn är: Verner och Valter, grattis till er!

 

Ha en fin lördagkväll, vi ses!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards