oskmar

Alla inlägg den 14 februari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 14 februari 2018 15:40

Så här ser det ut uppe vid å-bron på väg in till Dorotea, öppet vatten hela vintern, det är strömt där och fryser inte. Det ser kallt ut med öppet vatten på vintern.

 

 

Himlen var i det närmaste klar i morse med 6 grader kallt. Det såg ut som att det skulle bli en solskensdag, men, men. Molnen kom och dagen har varit grå med lite, lite blått ibland på himlavalvet.

Nu är klockan 16.10, det är 4,5 minusgrader med lite variation på himlen, inte helt jämngrå.

 

I dag har jag skottat klart snön som jag inte hann igår, så när som på det som finns vid Gårdmuseet, det tar jag i morron.

Från klockan ett har jag hållit på med texterna till Mattis och Mikaels visor- som inte är några visor än. Jag har förberett för 12 verser med refräng, inget är rimmat ännu, det ska vi göra på lördag Maria och jag. Jag ringde henne på jobbet idag, hon höll på att svimma när jag sa att jag har förarbetat för 12 verser på den första. Det finns ju så mycket att berätta att det lätt skulle kunna bli 24 verser. Men då blir jag nog bortkopplad med eftertryck, det blir svårt att lära sig så mycket utantill förstås.

Den andra visans text ska jag börja med efter att jag är klar här.

 

Jag blev uppringd av SVT igår och jag sa ja...

 

Dagens namn är: Valentin och någon med det namnet känner jag inte till.

Men det är min ene sons födelsedag idag, på Alla Hjärtans Dag och Valentindagen. Grattis!

Ha en bra fortsättning på onsdagen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards