oskmar

Alla inlägg den 8 februari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 8 februari 2018 13:52

Den 3:je december var vi och uppvaktade den bästa Maria vi har på födelsedagen. Gunnel hade gjort en god tårta som hon hade med sig. Maria hade bakat jättegoda lussekatter. Och jag bara "gäste"...

 

 

 

I dag blev det inget solsken, bara grå himmel och flingor i luften. Än så länge är det få flingor som tur är. Ganska grinigt och kallt, tycker jag åtminstone som är frusen av mig.

Nu är klockan 5.10 och det är 13 grader kallt. Skogen är frostig och vacker, inte mycket snö i den nu för det mesta blåste bort förra veckan. Den är helvit av frost

istället.

 

I dag har Nils Gunnar och Ingrid varit hit och fikat, det var hela fjorton dagar sedan de var hit så jag började undra om de gått under jorden. Men det hade de inte.

De hade varit till Dorotea på morron och bjudit 17 skidåkare från Ås på fika, som skulle vidare till Lycksele och delta i en skidtävling. Har man åkt tidigt på morron från Ås i Jämtland är man nog fikasugen när man kommer till Dorotea, det hade varit välkommet.

 

Dagens namn är: Berta och Bert. Berta har jag känt väldigt väl under många år, hon var född i Stenbacka på andra sidan Bellvikssjön, gick bort för ett tag sedan nära 92 år, gift med min fars yngste bror.

Det har också funnits en Bert i byn, son till Helena Östlund, han var gift med Göta Johansson från Bellvik.

Ha en fortsatt bra torsdag, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards