oskmar

Alla inlägg den 17 februari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 17 februari 2018 17:19

Många gråa dagar har det varit, även denna dag!

 

 

Snöfall till långt in på dagen, än finns det kvar flingor uppe i det grå tydligen. Maria och jag var ut och skottade när Anders kom med traktorn så nu är det borta för den här gången också.

Det har varit mycket nära noll grader i dag, när vi var ute var det till och med lite takdropp.

Nu är klockan 17.45, det är 4,5  minusgrader och gråmulen himmel fortfarande.

 

Maria och jag har slitit med en sångtext från klockan kvart över elva idag, det är inte lätt när jag är envis och ska ha ned det till en liten berättelse. Jag vill ju så gärna att det ska komma fram hur det varit en gång i tiden. Ingrid kom och hälsade på under eftermiddan, hon tyckte nog att vi var lite inåtvända i det vi höll på med för hon fikade och sedan gick hon hem. Nu har även Maria farit hem och vi har bestämt att vi ska fortsätta nästa lördag, det blev för mycket att göra klart allt i dag.

 

Dagens namn är: Alexandra och Sandra. Här kan jag "slå två flugor" i en smäll. Mamma hade en moster som hette Alexandra men kallades för Sandra, Hon var gift med en bror till min mormor, han hette Oskar och de bodde i Storberget, Dorotea.

Ha en bra fortsättning på lördagskvällen vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards