oskmar

Alla inlägg den 16 februari 2018

Av Elsa Mårtenzon - 16 februari 2018 15:44

Det här är en av gårdarna i Nybäcken innan byn utrymdes och husen revs. Bilden har jag tagit av ett gammalt foto, därför ser den ut som det gör.

 

 

Molntäckt himmel hela dagen och med lapphandskar singlande i luften.

Om någon undrar vad lapphandskar är så kan jag berätta att, det är ett gammalt utryck som jag hörde redan som barn och det har fått hänga med mig. Det betyder stora fluffiga snöflingor, det är nog många med mig som använder sig av det uttrycket skulle jag tro.

Nu är klockan 16.10, det är fortfarande grå himmel och snö faller så sakteliga mot marken, som om det inte skulle räcka med den varan nu. Det är 3,5 minusgrader.

 

Den här dagen har inte varit direkt lika mina andra dagar, på vilket vis ska jag inte orda något om. Det visar sig väl så småningom, tyvärr.

 

Nu har Sverige tagit fyra guldmedaljer i OS, och silvermedaljer också, om det inte blivit någon mer under dagen men det har jag inte hört något om ännu.

Ja, nog är de mer än väl värda sina medaljer, med tanke på vilket slit det är året om för idrottsungdomar. Men det är väl det de helst vill göra vad jag förstår, en tid av sitt liv.

 

Dagens namn är: Julia och Julius. Nää, inga med de namnen i min bekantskapskrets.

Och ändå har jag även letat på min släkttavla sedan 1052. Det var inga populära namn ens på den tiden, eller?

Ha en bra fortsättning på fredagen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards