oskmar

Direktlänk till inlägg 10 mars 2018

Mars 20180310, solsken i dag

Av Elsa Mårtenzon - 10 mars 2018 15:32

Det här taket ser det riskabelt ut för och ändå är det skottat en gång för några veckor sedan. Och inte höll jag kameran stadigt heller så hela huset lutar. Ja, hur ska det gå?

 

 

Solsken i dag från klockan elva, så härligt att få se solen efter allt snöväder! Det var riktigt roligt att få skotta snö i solsken i dag och jag slapp frysa om händer och gå in för att byta handskar flera gånger. Nu har jag skottat så nu är det traktorjobbet kvar.

Klockan är nu 15.50, det är 8,5 minusgrader. Nu har det grötat ihop sig på himlen så solen är dold igen bakom molnen.

 

Har nyss haft besök, men fick inte ens bjuda på kaffe. Det är ovanligt för mig, brukar inte släppa i väg någon utan att ha fått bjuda på fika.

 

I dag känns det ganska tomt och lite att skriva om, men det blir ju lättsamt att läsa då.

 

Dagens namn är: Edla och Ada, ingen Edla har jag kännedom om.

Ada däremot var yngsta barnet på den här gården när min mormor och morfar var i sin krafts dagar. Ada var född 1917, bodde i Östersund under sista åren av sin levnad, som blev många.

Ha en fin fortsättning på lördagen, vi ses!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 7 maj 16:23

En solig och härlig dag igen!       I morse var det frost i gräset som var snöfritt och vid halvtolv tiden igårkväll var det ett par grader kallt, en ganska kylig natt förmodligen. Men desto grannare har dagen varit, har glömt att kolla termomete...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 6 maj 16:19

  Det började lätta i molntäcket på förmiddan, välkommet!    Dagen började med en helgrå himmel, men från tidiga eftermiddan har solen strålat emot oss. Det var ett par minusgrader på morron och under dagen har det varit 14-16 grader varmt, i...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 5 maj 16:24

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem!    Det var sol på morron, sedan ganska tätt med moln och nu växlande molnighet med mycket sol. Det har varit omkring 14-15 grader varmt och lite blåst. Just nu är det 9 plusgrader och solske...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 4 maj 16:22

  Och där såg jag det sista av solen igårkväll, men den kom igen i morse!        Lika solstrålande i dag som flera dagar tidigare nu, det är nästan så jag måste nypa mig i armen för att kolla om jag drömmer, eller? Det har varit omkring 17-...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 3 maj 16:45

  Klockan fem ikväll, strålande tider, härliga tider!        Lika vackert väder i dag som igår! Vi fick vänta länge men desto härligare när det väl kom, de här dagarna med sol och värme som vi haft nu, flera på rad, var värd all väntan. D...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards