oskmar

Alla inlägg den 29 april 2018

Av Elsa Mårtenzon - 29 april 2018 13:55

 

Så här lite snö var det på gården den första maj 2015. Det är stor skillnad på snön i år minsann, nu är det stora snödrivor överallt och åkrarna är snötäckta, utom där det är skottat under vintern.

 

 

Fy för den lede! Jag hade skrivit klart för i dag, men glömt att spara under tiden och allt bara försvann! Nu blir det inte många rader, det kan jag säga med bestämdhet, fy,fy!

Vädret har inte varit särskilt glädjande under dagen, började bra i morse med klar himmel, sedan har det växlat hela tiden med moln och sol, mest moln tycker jag förstås. Har fått 20 minuters sol under en promenad, det blev det hela.

Det har varit omkring 10-11 plusgrader i skuggan sedan mitten av dagen. Minusgrader under natten och det rör sig inte mycket i snödrivorna då. Första maj på tisdag och såå mycket snö kvar.

 

Det puttrar som tusan i "slökokaren", den sköter sig själv i 10 timmar i dag, därför att jag skulle ju sitta ute i solen och njuta, haha, där fick jag. 

Det blir spännande och se om jag gillar det när jag ska äta, "lagran" som jag är. Såg när jag tittade i receptet för en timme sedan att jag inte läst sista två radena, typiskt mig. Jag skulle lagt i lökarna hela, nu blir det till att fiska upp smulorna när det sista ska göras åt rätten.

 

Dagens namn är: Tyko och 1895 föddes i Bellvik en med namnet Erik Tyko Nikanor, kallades Tyko. Hans mor var syster till Petter Wiklund min fars morfar. Tyko bodde i Tåsjötrakten under sin levnad.

Ha en fortsatt bra söndag, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards