oskmar

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2018

Augusti 20180824 regn

Av Elsa Mårtenzon - 24 augusti 2018 17:29

 

I morron får gärna solen skina, som på den är bilden...

 

 

 

Det har regnat hela dagen och varit rätt så trist väder. Det jag hade planerat att göra i dag fick jag lägga på hyllan, igen. Inte är det konstigt att jag aldrig blir klar utan ligger efter hela tiden. 

Hur många mm det regnat sedan igårkväll har jag ingen aning om, jag ids inte gå ut och kolla regnmätaren. Men nog är det ett antal mm, men nu har det slutat.

Det verkar börja röra på sig bland molnen och ser ljusare ut och jag ser holmarna på andra sidan sjön nu.

Det är 13 grader varmt och sydostlig, mycket svag vind.  När klockan är 19.25

 

Inget fikabesök idag, fikade för mig själv, sällskapet ett korsord.

 

Nog har vi fått bra otäcka loppor Sveriges päls nu, nämligen NMR, Nordiska

Motståndsrörelsen, m fl av samma art.

Egentligen är det ju att genera de loppor som är på riktigt att likna dem vid NMR, men jag vill ju inte gärna ta alltför grova ord i min mun. 

De har fått tillstånd att demonstrera på Stockholms gator i morron, bl a. Jag hörde nyss på radion att det finns affärer som tänker hålla stängt i morron på grund av den demonstrationen, för att det kan bli skadegörelse som följer i spåren.

Jag tycker att det ska ändras i lagen så att nazistiska rörelser kan förbjudas. De är ju ute efter att förstöra demokratin, hur kan det vara tillåtet?!

 

Har också läst en intervju med en Sverigedemokrat i dag, som sitter i Valdemarsviks fullmäktige, som förnekar att det har pågått/ eller är krig Syrien. Det är inte klokt vad de kan häva ur sig. Och det är inte fake news, för intervjun är inspelad.

Han har nog ingen TV så att har kunnat se hur söndersmulat det är i Syrien av krigets härjningar.

Men det är ju samma sorts människor som förnekar förintelsen också. 

Varför ser inte folk hur mycket galet som florerar nu? Kusligt!

 

Dagens namn är: Bartolomeus, jag känner inte till någon med det namnet.

Men jag har för mig att mamma hade någon ramsa med det namnet ur Bondepraktikan, men den kommer jag inte ihåg nu.

 

Ha en fortsatt fin fredagkväll, vi ses och hej då!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards