oskmar

Direktlänk till inlägg 10 maj 2019

Maj 2019 05 10 lite varmare

Av Elsa Mårtenzon - 10 maj 2019 17:21

 

Ja, jag har ätit i dag också, men just nu är jag så less på all mat, det är detsamma vad jag lagar så är det inte gott. Imorronkväll är jag bortbjuden på middag, då kommer jag att tycka att det smakar jättebra. Det är inte gott när man äter ensam och jag är sällan hungrig då heller.

 

 

Inte mycket sol men uppehåll och varmare, solen har jag bara skymtat litegrann.

Det har blåst en del men varit sydlig vind.

Nu har jag tittat på vädret på TV och det ser inte så lovande ut precis. Det kan komma snö nästa vecka också, nu får vi för att det var sommarväder i april.

Just nu är det 13 grader varmt och gråmulen himmel nästa helt och hållet.

Ja, det är bara att ta det som det kommer.

 

På eftermiddan ringde telefonen, eller på face tajm, som jag inte gillar. Det var roligt, han som ringde var en kusin och han visste inte att han ringt upp mig, det har hänt ett par gånger i mitt liv. Han hade tänkt att han skulle kolla en sak, men fibbla till det och hamnade hos mig.

Ja, inte är det så himla lätt med den modrena tekniken alla gånger, tur att det är fler än jag som kan fibbla till det.  

Vi avslutade samtalet och jag tryckte ner det hela, men jag hörde hur han och frun pratade ett bra tag så jag tänkte ringa upp igen och tala om att han inte stängt av telefonen.

Men då säger hans fru: "Har du stängt ner nu då"?

Nää, det har du inte sa jag och han hörde det, då kom frun till undsättnig och det blev tyst i andra änden.

 

I dag har vi fått veta att den artonde stolen i Svenska Akademien har fått en ny tillträdare.

Det är första gången på många, många år som alla stolar blir upptagna. Den sista i  gänget är också en kvinna som de två före henne. Vi får hoppas att det blir ordning och reda nu, att de nya kvinnorna blir en vitamininjektion bland de gamla gubbarna. Det behövs nytt friskt blod bland det gänget vi såg i höstas, som nog har styrt allt förut.

Sen var det roligt att höra att kungen kallat tillbaka Nordstjärneorden från den så kallade kulturprofilen.

Den skulle han aldrig tilldelats, han kunde ju inte ens hålla händerna i styr när det gällde kronprinsessan. Det berättade en kvinna i TV som varit med vid tillfället, sedan såg de till att Viktoria inte behövde vara ensam vid möten med honom. Han måste ha trott att han var oemotståndlig, hur han nu kunde tro det?

 

Dagens namn är: Esbjörn och Styrbjörn, grattis till er därute som heter så!

 

Ha en fin fredagskväll, vi ses och hej då!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 20 april 17:43

  Kvart över sex i morse och jag anar vilken sorts väder det blir i dag, inte det sämsta.      Lite blandat på himlen idag men kallblåst som inte lockade till att hålla sig utomhus. Jag var ut på en promenad på eftermiddan men frös in tidigar...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards