oskmar

Direktlänk till inlägg 22 juni 2020

Juni 2020 06 22

Av Elsa Mårtenzon - 22 juni 2020 16:53

 

Ja, det blir en himmelsbild i dag också...

 

 

 

Likadant väderläge i dag som igår, eller mera värme, mindre moln och mindre vind.

Snarare det senare som det känts.

Just nu är det 25 grader varmt i solen, sjön ligger stilla och några få fluffiga sommarmoln längs horisonten i nordväst har uppenbarat sig.

 

Jag har haft kaffegäster vid elvakaffet i dag också och vi satt och pratade jättelänge, Det har varit väldigt fattigt med kaffegäster på grund av coronan,  men nu har det lossnat sedan det blev "vackerväre" och vi kan sitta ute.

 

Han som skulle lada min vinterved kom före åtta i morse, men sedan han ätit lunch "jagade" jag hem honom.

Jag vill inte ha på mitt samvete att ha plågat ihjäl någon i sommarhettan på min vedhög.

Han hade det väldigt jobbigt i hettan mot ladugårdsväggen, jag kände ingen ro utan gick och kollade hela tiden om han var upprätt. Han är ingen ungdom han heller och tål nog inte hur mycket som helst.

Jag så åt honom att du får välja de dagar du tycker vädret passar, det är ingen brådska.

Och han åkte hem och jag tror att han tyckte det var skönt att göra ett uppehåll. Det har varit varmare i dag än dagar tidigare. Han har hunnit en hel del ändå och kunde sitta på en pall och slänga veden på transportbandet, men värmen var problemet.

 

I morron släpps boken som Trumps förre utrikesrådgivare Bolt skrivit och som blev uppsagd av Trump, som så många andra under hans period.

Boken är på nära 600 sidor och jag har hört axblock ur den på radion och TV och han har minsann inte skrätt orden om presidenten i den.

Efter det jag hört så förstår jag än mindre att någon över huvud taget vill ha honom som preseident.

 

Nu ska jag gå ut en stund och sätta mig under parasollen. Det kan jag inte göra i januari t ex så därför ska jag ta den tid av sommar och sol medan det finns här och njuta.

 

Dagens namn är: Paulina och Paula, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin måndagkväll "i sommarens soliga dagar", vi ses!

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 14 maj 16:52

  Sommargardinerna på plats och den mesta snön är borta på gården.    Vilken solskensdag! Det har varit 23-24 grader varmt och solsken från tidiga morgonen. Äntligen kom den efterlängtade majvärmen! Det har verkligen tagit på snön och isen ...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 13 maj 16:43

  Kvart över sex i morse, solen högt på himlen och tät dimma över sjön.    Ja, det här är skillnad det minsann! Det har varit solsken och det har varit varmt, vilket vi inte varit så bortskämda med den här våren, men nu var det dags. I mors...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 12 maj 14:44

  Dimman svävar över sjön som på en augustimorron, men det är ju maj månad nu, har den gått vilse?      Under natten regn och på morgonen dimma över sjön. Blir det värme nu som utlovats så kommer grönskan som ett brev på posten, även här! J...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 11 maj 16:53

  Klockan sex i morse var solen redan högt på himlen!      För det mesta har det varit solsken idag, ibland har molnen skymt solen men inte så länge. Det har inte blåst som igår och det var därför riktigt skönt när jag var ut på min vandring....

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 10 maj 16:46

  Just nu, solen strålar!        Det har varit växlande molnighet under dagen, men med mycket solsken. Det har blåst småspik och idel kalla vindar från norr, jag har hållit mig inomhus. Just nu är det 6 plusgrader och endast några lätta s...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards