oskmar

Alla inlägg den 21 juli 2018

Av Elsa Mårtenzon - 21 juli 2018 21:28

 

Så här har sjön sett ut i dag också, lugn och stilla.

 

 

Det har varit en varm lördag men lite mindre solsken. Åskan har mullrat ibland men här har det bara kommit några få droppar regn, det sitter fast någonstans.

Nu är klockan 21.45, det är moln över hela himlen nästan och ser lite regnlikt ut, men jag vågar knappt hoppas. Om jag fick bestämma skulle det få komma 30 mm i natt och vara fint i morron igen. Det skulle göra nytta och med 30 mm nästa natt också skulle det göra dubbel nytta. Det är 20,5 grader varmt och pyttesvag vind på sjön från norr.

 

I dag har jag blivit väldigt bortskämd, klockan halv elva ringde Mary och bjöd dit mig på elvakaffe. Och ikväll var jag ditbjuden på middag klockan fem.

Goda bakverk till elvakaffet och supergod mat till middan. Hur ska jag klara upp det när det blir den grå vardagen igen? Det är inte bra att bli så här bortskämd, jag kan ta skada för framtiden, eller? Nä, jag ska bara uppskatta det när det pågår och leva på det  när den gråa och kalla vintern kommer. Tackar så hjärtligt Kerstin, Mary och Bert!

 

Och inte nog med det, klockan tre i dag ringde Ann Cathrine och bjöd in mig på Michaels båt ikväll, de skulle ut med båten och det skulle bli grillmiddag på den.

Ja, jag kan ju omöjligt dela mig på två ställen samtidigt, så den turen hoppas jag blir en gång till i sommar och att jag får vara med då istället.  De turer som jag varit med på den båten tidigare har varit helt underbara, där vi kunnat sitta på däck i kvällssolen, äta och njuta av vyerna omkring oss. Hoppas att erbjudandet kommer åter!

 

Dagens namn är: Johanna, hoppsan, fruntimmersveckan pågår ju för fullt upptäcker jag. Och då ska det ju regna i sju dagar, ja i Bellvik har det inte hunnit börja än i så fall. Det kanske kommer för jag önskade ju det alldeles nyss.

Någon Johanna kan jag inte komma på att det funnits varken i Bellvik eller Nybäcken.

 

Ha en bra fortsättning på lördagkvällen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards