oskmar

Direktlänk till inlägg 6 januari 2019

Januari 2019 0106 liiite sol i dag

Av Elsa Mårtenzon - 6 januari 2019 16:33

 

Så här ser det absolut inte ut i dag. Men det gjorde det innan tövädret kom farande. 

Det blir nog nya såna här vyer, ingen fara att vi inte får mera snö. Hur jobbig snön än är så är det vackert i alla fall.

 

 

 

 

I dag fick vi se solen en liten stund, ingen dimma denna dag.

Det har varit plusgrader under dagen, men någon minusgrad under natten, kanske. Därmed blixthalka, det gäller att hålla tungan rätt i munnen.

Jag hoppas det inte blir bilolyckor på grund av halkan, det räcker med dem som varit redan.

Just nu är det 2,5 plusgrader, knepig ordning på vintern det här året, hittills i alla fall. Jag ser inga luckor i molntäcket

 

Jag har världens snödriva framför ladugårdsdörren, allt  rasade från taket där i går kväll. Den rår jag absolut inte på själv, det är bara att hoppas på att det dyker upp en som har traktor, Anders t ex.

Jag väntar och ser hur det går...

 

I dag hade jag huset fullt med folk ett tag, det var Ingrid och Nils Gunnar, Malin, LG, Tim, Freja och Michael.

Nu är alla puts väck och jag är i den situation igen som jag är mest van numera.

Det är alltid mycket lugnare på vintern än vad det är på sommaren, då är jag knappt ensam en enda dag. Det är inte säsong nu tyvärr, hahaha.

 

Ja, i morron är det "ren vecke" som mamma brukade säga, när det var slut på helgerna.

I morron börjar väl skolorna, för de flesta i alla fall, Tim börjar inte förrän tisdag han, varför vet jag inte?

 

Jag vet vad jag ska göra i morron, jag har massor av tvätt att stryka in, bland annat. Det känns lite bra att det blir mer som vanligt igen.

För om jag inte har ett arbete att gå till så är det en viss skillnad på helg och vecka ändå, särskilt under julhelgerna.

I år tycker väl arbetsgivrna att de haft tur när trettondagshelgen inföll på en vanlig helg.

 

Dagens namn är: Kasper, Melker och Baltsar, så hette visst de tre vise männen som kom med gåvor till Jesusbarnet, guld, rökelse och myrra. 

 

Jag känner inte till några andra med de namnen, men grattis till dem som finns där ute nånstans!

 

Ha en bra fortsättning på trettondagskvällen, vi ses och hej då!

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 12 maj 14:44

  Dimman svävar över sjön som på en augustimorron, men det är ju maj månad nu, har den gått vilse?      Under natten regn och på morgonen dimma över sjön. Blir det värme nu som utlovats så kommer grönskan som ett brev på posten, även här! J...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 11 maj 16:53

  Klockan sex i morse var solen redan högt på himlen!      För det mesta har det varit solsken idag, ibland har molnen skymt solen men inte så länge. Det har inte blåst som igår och det var därför riktigt skönt när jag var ut på min vandring....

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 10 maj 16:46

  Just nu, solen strålar!        Det har varit växlande molnighet under dagen, men med mycket solsken. Det har blåst småspik och idel kalla vindar från norr, jag har hållit mig inomhus. Just nu är det 6 plusgrader och endast några lätta s...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 9 maj 16:00

  Så här grått är det hos mig just nu, men snön krymper mer och mer.        Dagen har inte bjudit på en enda solstråle idag, jag har sett regnskurar bland bergen, möjligtvis har de smugit sig hit också. Och nu var jag ut och kollade och vis...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 8 maj 16:09

  Upplyftande start på dagen, nää, tvärtom!    Nää, vintern hade inte rasat ut, den bara lurades. Det snöade hela natten och det har snöat hela dagen i dag. I morse låg det nog 5-6 cm snö framför bron och då var det ett par minusgrader. I...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards