oskmar

Direktlänk till inlägg 3 april 2019

April 2019 04 03 solig dag

Av Elsa Mårtenzon - 3 april 2019 16:45

 

Ett stort hjärta på himlen över Bellvikssjön och två fiskare på isen. Men det var 2015 det.

 

 

Det har varit solsken hela dagen och 8-9 plusgrader i skuggan.

Men oj vad det tär på snön nu, det blir större och större ytor på gården som är snöfria nu, där det är skottat så klart.

I morse var det drygt 7 grader kallt och de som provat skaren säger att den är stenhård.

Just nu är det 6 plusgrader och nästan helt molnfri himmel, solen har fritt spelrum.

 

Jag var ut på en promenad i dag, men det är svårt att välja annat än stövlar nu. Fy så blött och eländigt det är. Det blir ju inte bättre när det är kalla nätter, när solen tinar upp den kalla ytan blir det ännu blötare och geggigare. Så kommer det ju vara länge än, det är jag införstådd med.

 

Följetongen Brexit håller i sig än, nu är Theresa May inne på ännu en förlängning och ska prata med EU om det före den 12 april, som var det senaste de kom överens om.

Det är väl bara att hoppas på att det inte blir en hård Brexit, för det har de pratat om på radion i dag vad det skulle innebära.

Jag tror inte alls att folket i Storbrittanien tänkte så långt när de gick till val och röstade för ett utträde ur EU.

Det var nog ingen tanke på en konsekvensanalys av sin handling, det enda de tänkte var nog, inga invandrare till England och inga pengar till EU från oss.

Ja, vi får väl se vad nästa drag i spelet blir?

 

Dagens namn är: Ferdinand och Nanna, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt fin onsdagkväll, vi ses!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 12 maj 14:44

  Dimman svävar över sjön som på en augustimorron, men det är ju maj månad nu, har den gått vilse?      Under natten regn och på morgonen dimma över sjön. Blir det värme nu som utlovats så kommer grönskan som ett brev på posten, även här! J...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 11 maj 16:53

  Klockan sex i morse var solen redan högt på himlen!      För det mesta har det varit solsken idag, ibland har molnen skymt solen men inte så länge. Det har inte blåst som igår och det var därför riktigt skönt när jag var ut på min vandring....

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 10 maj 16:46

  Just nu, solen strålar!        Det har varit växlande molnighet under dagen, men med mycket solsken. Det har blåst småspik och idel kalla vindar från norr, jag har hållit mig inomhus. Just nu är det 6 plusgrader och endast några lätta s...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 9 maj 16:00

  Så här grått är det hos mig just nu, men snön krymper mer och mer.        Dagen har inte bjudit på en enda solstråle idag, jag har sett regnskurar bland bergen, möjligtvis har de smugit sig hit också. Och nu var jag ut och kollade och vis...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 8 maj 16:09

  Upplyftande start på dagen, nää, tvärtom!    Nää, vintern hade inte rasat ut, den bara lurades. Det snöade hela natten och det har snöat hela dagen i dag. I morse låg det nog 5-6 cm snö framför bron och då var det ett par minusgrader. I...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards