oskmar

Direktlänk till inlägg 18 april 2019

April 2019 04 18 sol till kl tre

Av Elsa Mårtenzon - 18 april 2019 16:15

 

Glad Påsk! Ha en riktigt fin och trevlig påskhelg och njut av solen. Om ingen sol ha det bra ändå!

 

 

Typiskt, sol hela veckan fram till klockan tre i dag, då kom molnen. Jag hoppas det ändrar sig, att det är tillfälligt.

Jag unnar verkligen dem som dragit till fjälls för sol, fiske och naturliv, att de ska få vackert väder under påskhelgen.

Alla de mina har farit till fjälls för detta ändamål, nu är det bara enslingen på Johannesskär kvar. Tur att jag inte är av den sorten som sitter och gråter och tycker synd om mig själv, nej aldrig att jag ödslar tid på det.

 

Just nu håller solen på att försöka tränga sig fram genom molnslöjorna, det är inte hoppet ute -tror jag.

Det är 13 plusgrader i skuggan just nu och under dagen har det varit ungefär så också, eller mera.

 

Jag har suttit ute i solen 1,5 timme på eftermiddan, tills molnen kom. 

Igår när jag satt ute hörde jag inte ett ljud, i dag har jag hört vindens sus i tallkronorna. Det har alltså inte varit helt vindstilla i dag som i går, men skönt ändå så länge det varade.

 

Jag har min solplats ett par meter från den brunn som höll på ta mitt liv när jag var fem år, där fastnade mina tankar i dag. Men tack vare min rådiga och snabbtänkta mormor fick jag leva vidare. 

Jag var nog bara en hundradels sekund från att drunkna i den svarta brunnen, det var brunnen som var intill ladugårdsväggen och för djuren därinne. Därför var den smal och mina små fötter fastnade på stenarna på den murade brunnsväggen.

Jag kan tacka både mina föräldrar och min mormor för att jag finns.

Nu är den brunnen fylld med både grus och stenar sedan ca 30 år sedan och ingen kan ramla ner i den.

 

I går var jag ut för ett litet "äventyr" och när jag kom in var det bara min behå som var torr, resten åkte i tvättmaskinen dyblött. Så kan det gå när inte haspeln är på...

 

Alldeles strax ska Trump hålla ett presskonferens om den delvis släppta rapporten om hans "hjälp" med valresultatet, från Ryssland. Men den kommer inte att släppas i sin helhet nu heller och vattnet kommer att rinna av "gåsen" den här gången också.

Han har domaren med sig, och han kommer att lovprisa sig själv som president, igen!

 

Dagens namn är: Valdemar och Volmar, inte de vanligaste namnen numera. Men grattis till er som möjligen heter så!

 

Ha en riktigt fin och trevlig skärtorsdagskväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 28 mars 16:38

  Klockan nio i morse och det regnar.          En dag med grå himmel blev det även denna dag! I morse när jag var ute och skottade bort det som rasat från taken så regnade det, tur att det inte kom i form av snö! Det var plusgrader i gårk...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards