oskmar

Direktlänk till inlägg 17 maj 2018

Maj 20180517 klar himmel igen

Av Elsa Mårtenzon - 17 maj 2018 17:47

Utsikten från Näsudden klockan 23.00 på tisdagkväll, en vacker och varm kväll. Pytteliten snödriva kvar då, men inte nu...

 

  

I morse var det ingen sommarvärme, det var i stället nära nollan och blåste kallt. Under dagen har det blivit bättre och har varit bra väder att vara ute och jobba i.

Har nyss läst att klass 3 varningen för översvämningsriskerna har stabiliserats och det väntas nu börja sjunka i sakta mak, det skulle vara bra. Jag tycker synd om dem som fått vatten in i sina hus och stugor, jag skulle inte vilja bli ut för det. Folk får nog börja tänka på hur nära vattendrag man ska bygga, vi ser fler och fler exempel på hur det går när det är för nära.

Nu är klockan 18.30, det är 13 grader varmt och helt klar himmel igen. Vinden har avtagit och det var riktigt varmt och skönt när jag satt ute och läste för en stund sedan. Igår kväll skulle jag nog inte kunnat hålla fast tidningen i händerna ute som det blåste då.

 

Jag fick sällskap vid elvakaffet i dag och efter det har jag hållit mig utomhus och hanterat krattan och skottkärran, tyvärr räcker det nog i morron också.

 

Nyss ringde Tony att min gräsklippare är klar och som ny nu, sa han. Det bör den vara för det skulle kosta nästan 3000 kronor. Jag hoppas att jag får tag på Michael ikväll och att han kan hämta den i morron efter jobbet. Det dröjer inte länge nu förrän det blir klippning som det växer.

 

Dagens namn är: Rebecka och Ruben, jag kännar inte till några med de namnen.

Ha en fin fortsättning på torsdagskvällen, vi ses!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards