oskmar

Direktlänk till inlägg 27 maj 2018

Maj 20180527, sol och värme

Av Elsa Mårtenzon - 27 maj 2018 22:49

För när storfiskarn talar om hur stora fiskar han får, då räcker armarna inte till. Men här är bildbeviset. Den är uppäten för länge sedan, fisket skedde redan 2015.

 

Hoppsan, vad sent det blev i kväll! Det beror på att jag haft "skrot" i datorn, krånglade och krånglade och till slut ringde jag Laila. Hon och Lovisa kom och på två minuter var det fixat. Det är lätt när man vet vad som ska göras och det visste inte jag.

 

Det har varit kalasväder hela dagen med sol, värme och en stilla sjö.

Det är det fortfarande nu när klockan är 23.00, stilla sjö alltså, samt en klar himmel, vackert så jag blir mer eller mindre salig när jag tittar ut genom fönstret. Det är 12 grader varmt och det är tur att det inte är 20, det är inte så lätt att sova då och efter klockan 24.00 brukar jag försöka sova några timmar.

 

I dag tycker jag att det blivit mycket uträttat. Potatisen har kommit i jorden bland annat, med hjälp av Jan Peter och Ann Cathrine. Nu gäller det bara att man får ha landet i fred för tranorna och att det kommer lite blött från ovan. Vi har bundit band för fåglarna men de har långa ben och lång hals. Och om det inte regnar lagom mycket i mitt land blir det inte så trivsamt för potatisarna, det är nämligen sandjord här och den blir väldigt torr utan regn.

På eftermiddan har jag klippt en hel del gräs, men mycket återstår- och som det växer!

 

Ja, och så har jag ju blivit uppvaktad på morsdag.

 

Dagens namn är: Beda och Blenda, jag känner inte till några med de namnen.

Ha en god sömn i natt, vi ses!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 19 april 16:03

  Så här ser det ut just nu, men det blåser svinkallt kände jag nu när jag var ut och tog lite bilder.      I dag har det varit solsken från dess uppstigning och kommer pågå tills den gömmer sig bakom bergen! Det var minusgrader från igårkv...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 18 april 16:24

  I morse hade jag både renar och rådjur här, men renarna jagade jag bort...    Morgonen började med grå himmel men desto soligare blev det sedan under dagen, perfekt! Just nu är det 3,5 plusgrader och klarblå himmel, grant värre. Så kan de...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 17 april 16:36

  Onsdagmorron klockan sex.   solen på väg. Det har inte varit så mycket sol idag och blåste kallt på morron. Under dagen har det varit omkring 4-5 plusgrader och det är ju tur om snösmältningen sker långsamt på grund all snö och för risken...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 16 april 19:16

  Kvart över sex i morse och väldigt grumligt på himlen.    Det har varit solsken idag och det är alltid välkommet. Lite kallblåst har det också varit och frusen som jag är så har jag helst varit inomhus. Just nu är det 2,3 plusgrader, lite...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 15 april 16:22

  Upplyftande?    Ja, men det är borta nu - tills nästa gång.         Vitt på taken i morse och vitt på backen. Men Gumman Tö har skött jobbet bra, allt är borttinat nu. Det har ju varit både plusgrader och regn och snön som kommit är borta...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards