oskmar

Direktlänk till inlägg 1 februari 2019

Februari 2019 02 01, snöfall hela dagen

Av Elsa Mårtenzon - 1 februari 2019 16:05

 

En lite stund på eftermiddan glesnade molnen och solen tittade fram. Men det gick över fort, den ville nog bara visa att den fanns där...

 

 

 

Under hela dagen har det fallit vita flingor från ovan. Hur många snöflingor finns det?

Ja, det har ju inte stört värst mycket, för det är bara 2-3 cm som ligger på backen, än så länge. Jag är omringad av snöklädda träd och om jag tittar över sjön så är träden på holmarna lika snöklädda, så klart, men den "ramdelen" är ju lite längre bort. Men vackert är det!

Just nu är det 11 grader kallt och där omkring har det varit under dagen också. Det svävar lite flingor i luften även nu, men väldigt glest mellan dem.

 

Jag stod vid spisen och rörde i grytorna för en timme sedan och tänkte för mig själv, jag undrar om Kjell och Anita varit på nån utlandsresa sedan de åkte från Bellvik i höst?

I samma veva hör jag ytterdörren öppnas och Lovisa kommer med min post för dagen.

Där har jag ett vykort från Andalusien och där står, "Hälsningar Anita och Kjell", bland annat.

Snacka om svar direkt! Tack så mycket för vykortshälsningen och njut av solen, värmen och utflykterna!

 

På förmiddan tänkte jag, om jag hinner i dag ska jag ringa till Rolle. Han har varit och gjort en operation för ett tag sedan och har inte mått så bra, sa hans bror tidigare i veckan. Därför skulle jag ringa och muntra upp honom tänkte jag tänkte jag. Jag har ju varit i samma situation själv ett antal gånger efter operationer. Därför inbillar jag mig att jag skulle kunna peppa honom till att inte ge upp utan kämpa.

Sedan kommer Laila och säger så här: "Jag träffade Rolle på ICA idag och han bad mig hälsa till dig! 

Han har således kryat på sig så att han kan åka och handla nu, bra.

 

Så i dag har mitt sjätte sinne talat till mig igen, det här händer mig ganska ofta så jag är inte förvånad.

När jag tittar på Bingolotto, som inte händer så ofta, men ibland i brist på annat. Om någon ringer in och får fram Färgfemman, så vet jag i förväg vilka nummer de ska önska sig, nästan alltid.

Så tror jag knappast det skulle vara om jag skulle ringa in själv, att jag skulle veta vilka siffror jag skulle välja.

 

Dagens namn är: Max och Maximilian, till er som finns därute med det här namnen säger jag grattis!

 

Ha en fin fortsättning på fredagskvällen, vi ses!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 28 mars 16:38

  Klockan nio i morse och det regnar.          En dag med grå himmel blev det även denna dag! I morse när jag var ute och skottade bort det som rasat från taken så regnade det, tur att det inte kom i form av snö! Det var plusgrader i gårk...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards