oskmar

Direktlänk till inlägg 10 april 2024

April 2024 04 10 regn

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 10 april 16:29

 

I gårkväll kvart över åtta innan allt ändrades till grå himmel och regn...

      

Den här dagen har varit tvärs emot dagen igår. Det har spöregnat precis hela tiden sedan, jag skulle tro hela natten också eller delar av den, jag tittade ut fem i sex i morse.

Vid fyra tiden eller för en stund sedan har faktiskt solen försökt tränga sig genom molntäcket, det har lyckats så där, men det verkar ljusna fläckvis i alla fall.

Det har varit 9-10 plusgrader under dagen.

Just nu är det 7,8 plusgrader, det regnar och blåser, grenarna på träden svajar av och an.

 

Och så var det morron och grå himmel igen då!

      

Ibland har jag mera tur än vad jag förstår, förrän jag ser vad som kunde hänt, om inte turen kommit före händelsen.

Jag gick ut igårkväll på nedersta brosteget för att ta en bild på väderförhållandet.

Och vips så kom det ett snöras bestående av 60-70 cm is blandat med riktigt blöt och tung snö. Det kändes som om det bara var fråga om en hundradels sekund innan jag hann undan upp på bron.

Hade jag fått det över mig så hade jag för det första ramlat och legat under och för det andra inte kunnat kliva upp.

Tur eller Guds försyn, men bra för mig hade det inte varit om jag inte hunnit undan.

 

 

Det här hade jag kunnat hamna under om inte turen varit med mig, ännu en gång.

     

I dag har jag stått på bron i omgångar och försökt peta undan med snöspaden raset ifall det skulle bli minusgrader under natten, såfall måste jag hoppa över drivan i morron.

  

Jag kan igen konstatera att jag haft tur många gånger i mitt liv och är djupt tacksam över det!

    

Oj, va snabbt det har ändrats sig, nu skiner solen och molnen skingras undan för undan, men det är ju april. Jag ser till och med en regnbåge nu, tack vare solen och regnet!

 

Regnbågen, med svaga färger men den finns där!

 

Dagens namn är: Ingvar och Ingvor, grattis till er!

 

Namnet Ingvor har förekommit i Bellvik.

Nämligen Ingvor Wallin, Ivan Wallins fru, de har haft stuga i Bellvik i många år vistats där under semestrarna, annars fast boende i Jönköping. Nu är stugan såld och Ivan har lämnat sin jordiska vandring, han var son till Amandus och Bojan Wallin. Ingvor har fyllt 80 år i dagarna och jag har gratulerat henne på FB.

Jag vet att de läste min blogg när Ivan levde, om du gör det nu Ingvor, så grattis på namnsdagen!

      

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

Aningen spårigt att ta sig ut från gården nu.

  

 

Jag avslutar med gårdagens morronsol och Käringholmen översköljd av dimma.

Hej då!     

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 29 april 16:18

  Halv sju i morse och snön lyste vit på taken, endast tomten är vaken, nää inte han igen!        Hur länge ska vi behöva stå ut med vinterväder i år? I morse när jag tittade ut genom fönstret när jag vaknade, så lyste snön vit på taken i...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards