oskmar

Direktlänk till inlägg 21 maj 2018

Maj 20180521 sommar och sol, redan i maj

Av Elsa Mårtenzon - 21 maj 2018 17:50


En grann dag med sommarvärme och solsken!

 

 

Vilken härlig dag det varit, sol och helt stilla sjö. Såå vackert! Och det växer så det knakar, det går otroligt fort nu.

Men, det var liite för varmt att jobba ute i dag, jag brukar inte svettas nämnvärt men i dag har det bara runnit och droppat, det är inte så skönt förstås. Ändå var jag inomhus och jobbade till klockan var elva, men det är klart det var ju ännu varmare efter det.

Nu var jag ju ovanligt dum förstås, det är klart att det blev varmare på eftermiddan en sån dag. 

Nu är klockan 18.25, det är 22 grader varmt i skuggan och sjön ligger stilla med speglande holmar på andra sidan.

 

Nu hotar USA:s nya utrikesminister med hårda bandage mot Iran, som aldrig förr säger han. Och han hotar dem som har för avsikt att stanna kvar vid avtalet och det är ju Europa som har de planerna.

Fy att det aldrig kan vara lugnt från något håll, är det inte det ena så är det det andra. Och inte blev det mindre oroligt med Trump som president och världspolis. Men huvudsaken är väl att han får höras och synas. Men jag tror inte att han har Kim Jong Un som i en liten ask som han tycktes tro och började slicka sig om munnen efter fredspriset. Det hoppas jag att han inte får, då spricker han väl självgodhet och då drunknar USA.

 

Dagens namn är: Konstantin och Conny, ingen Conny har funnits här.

Men Elias Konstantin, född 1835 i Nybäcken, kallades Elias. Gifte sig till Bellvik med Christina Erika Andersdotter, född 1835. Paret fick 17 barn under en tidsperiod av 26 år. Erika födde sitt första barn när hon var 21 år. Av dessa 17 barn dog två av dem under barnaåren. Detta par var min mors morföräldrar.

Ha en fortsatt bra måndagskväll, vi ses!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 11 maj 16:53

  Klockan sex i morse var solen redan högt på himlen!      För det mesta har det varit solsken idag, ibland har molnen skymt solen men inte så länge. Det har inte blåst som igår och det var därför riktigt skönt när jag var ut på min vandring....

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 10 maj 16:46

  Just nu, solen strålar!        Det har varit växlande molnighet under dagen, men med mycket solsken. Det har blåst småspik och idel kalla vindar från norr, jag har hållit mig inomhus. Just nu är det 6 plusgrader och endast några lätta s...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 9 maj 16:00

  Så här grått är det hos mig just nu, men snön krymper mer och mer.        Dagen har inte bjudit på en enda solstråle idag, jag har sett regnskurar bland bergen, möjligtvis har de smugit sig hit också. Och nu var jag ut och kollade och vis...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 8 maj 16:09

  Upplyftande start på dagen, nää, tvärtom!    Nää, vintern hade inte rasat ut, den bara lurades. Det snöade hela natten och det har snöat hela dagen i dag. I morse låg det nog 5-6 cm snö framför bron och då var det ett par minusgrader. I...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 7 maj 16:23

En solig och härlig dag igen!       I morse var det frost i gräset som var snöfritt och vid halvtolv tiden igårkväll var det ett par grader kallt, en ganska kylig natt förmodligen. Men desto grannare har dagen varit, har glömt att kolla termomete...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards