oskmar

Direktlänk till inlägg 28 april 2018

April 20180428 sol och moln, aprilväder

Av Elsa Mårtenzon - 28 april 2018 15:48


Mor och son. Och vad jag ser har modern intagit platsen för att passa kaffepannan.

Det hör till ordningen, att när man får besök ska kaffepannan på. För ett antal år sedan brukade jag få besök av en kompis, som tyvärr inte finns längre. Hon brukade säga att jag var så snabb att fylla kaffepannan att hon fick känslan, att jag ville att hon inte skulle stanna så länge. Men det kan jag garantera att så var inte fallet. Och det trodde hon nog inte heller.

 

 

Under natten var det månsken och stjärnor och tidigt i morse solsken. Men sedan har det nog inte varit så mycket sol att det burit sig att bära ut solstolen. 

Det var minusgrader i morse och frost på backen.

Nu är klockan 16.30, det är 8,8 plusgrader och växlande molnighet.

 

Det har varit en dag med mycket lugn, jag har suttit vid datorn och skrivit en stor del av dagen. Jag fick besök av Michael mitt på dagen. Efter det har jag pratat med Gunnel telefonledes och bakat en kaka på morron. 

För övrigt har det varit jag och radion, samt förberedelse för morgondagens middag. Dagens middag står på spisen redan och är snart klar.

 

I dag har det meddelats på nyheterna att ytterligare en kvinna begärt utträde från Svenska Akademien. Ja, så nu är det väl bara tio kvar, det förvånar inte mig, stämningen är nog inte så god där vid det här laget, särskilt om man är kvinna. Bland det värsta är väl otrivsel på arbetsplatsen och dålig stämning. Det mår man bara dåligt av och tappar arbetslusten, tyvärr.

 

Dagens namn är: Ture och Tyra, Ture är en granne på byn som jag träffar någon gång då och då.

Tyra heter en före detta jobbarkompis sedan åren i Hoting, henne har jag inte någon kontakt med i dag. Jag är usel på att hälsa på och det är hon också och då blir det som det blir.

Ha en fortsatt bra lördag, vi se!

 
 
Ingen bild

Däckbengt

1 maj 2018 17:07

Farbrorn i bakgrunden verkar bekant......

Elsa Mårtenzon

2 maj 2018 17:24

Ja, det tycker jag också, men ser honom inte som en farbror direkt. Läser din mamma min blogg eller har hon gett upp efter att Bellviks hemsida upphörde?
Ha det så gott!

 
Ingen bild

Däckbengt

4 maj 2018 14:59

Håjt!!!Nej nån farbror är han inte för mig heller,snarare en äldre ungdom....Jodå hon läser din sida fortfarande varje dag,så hon har bättre koll på vad som händer i Bellvik än i Ormsjö...Får önska dig en trevlig Helg

Elsa Mårtenzon

6 maj 2018 14:19

Det är bra ett hon läser och hälsar på i Bellvik via bloggen. Jag läser om Ormsjö också, nu vet jag mer om "Ormsja" än vad jag gjorde förut. Ha det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 12 maj 14:44

  Dimman svävar över sjön som på en augustimorron, men det är ju maj månad nu, har den gått vilse?      Under natten regn och på morgonen dimma över sjön. Blir det värme nu som utlovats så kommer grönskan som ett brev på posten, även här! J...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 11 maj 16:53

  Klockan sex i morse var solen redan högt på himlen!      För det mesta har det varit solsken idag, ibland har molnen skymt solen men inte så länge. Det har inte blåst som igår och det var därför riktigt skönt när jag var ut på min vandring....

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 10 maj 16:46

  Just nu, solen strålar!        Det har varit växlande molnighet under dagen, men med mycket solsken. Det har blåst småspik och idel kalla vindar från norr, jag har hållit mig inomhus. Just nu är det 6 plusgrader och endast några lätta s...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 9 maj 16:00

  Så här grått är det hos mig just nu, men snön krymper mer och mer.        Dagen har inte bjudit på en enda solstråle idag, jag har sett regnskurar bland bergen, möjligtvis har de smugit sig hit också. Och nu var jag ut och kollade och vis...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 8 maj 16:09

  Upplyftande start på dagen, nää, tvärtom!    Nää, vintern hade inte rasat ut, den bara lurades. Det snöade hela natten och det har snöat hela dagen i dag. I morse låg det nog 5-6 cm snö framför bron och då var det ett par minusgrader. I...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards