oskmar

Alla inlägg den 17 oktober 2019

Av Elsa Mårtenzon - 17 oktober 2019 17:56

 

Nää, min mobilkamera förmår inte visa den vackra rimfrosten som jag fotade av häromdagen, den glittrade såå grant i solskenet. Men det syns det inget av på bilden, tyvärr.

 

 

I morse var marken vit men det var nollgradigt hela natten, det var således blötsnö.

Det hade kommit 2,5 - 3 cm som var dyblöt, den har krymt under dagen. 

Det slutade snöa klockan elva och sedan har det varit uppehåll, men fortsatt lågt i tak och helgrå himmel. Det har varit 0-1 grad under dagen, plus alltså.

Just nu har mörkret lägrat sig över Näset och det är väldigt disigt runt omkring mig, sjön är spegelblank. Termometern visar 0,0 grader...

Nu, en timme senare 0,5 plusgrader och ännu mörkare...

 

För en stund sedan meddelades det från EU och Bryssel att nu finns en klar uppgörelse på ett Brexit- avtal.

Men som jag hört hittills är det ingen som tror på det, det är nog bara att kavla upp ärmarna igen och börja på ruta ett, en gång till.

Det ska godkännas av de 27 medlemsländerna i morron- om det godkänns ja!

Det ska godkännas i underhuset i England på lördag och där har redan Irland sagt att de godkänner det inte och inte Laiber heller. Följetongen torde fortsätta.

Ja, det verkar inte särskilt gynnsamt för Johnson...

Han sa för ett tag sedan, att hellre låg han död i ett dike än att han ber om förlängd tid. Jaja, vi får se om det blir döden i diket, eller böna och be om ytterligare tid?

 

Igår gjorde Trump bort sig igen, för 50- elfte gången, nej det måste vara många fler gånger än så, räkningen har nog tappats för länge sedan.

Han sa då om talmannen Nancy Pelosy, att hon var en tredje klassens politiker och då hör till saken att hon är en långt kunnigare och erfarnare politiker än någonsin Trump kommer att bli.

Hon sa om honom efter hans uttalande, att  nu hade Trump fått en neurotisk härdsmälta.

Så uttalar sig nämligen inte en president!

Jag tror att hon har helt rätt. Det blir fler och fler av de tunga republikanerna som avviker från hans sida och i USA tror många att han nu är illa ute, det kommer fram mer och mer om hans "egna vägar" i Vita Huset.

 

Men, han kan väl som JÅ, ta en promenad på 6-7 steg "ifrån" och ta på sig offerkoftan en stund.  

 

Och varför bryr jag mig om Brexit och politiken i USA, tänker du kanske?

Och då måste jag säga, att jag tycker det är sååå spännande och inte bara där utan på många fler ställen i världen.

Det är ju synd att man så småningom måste dö ifrån allt som är spännande...

 

Dagens namn är: Antonia och Toini, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin avslutning på torsdagens kväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards