oskmar

Alla inlägg den 19 oktober 2019

Av Elsa Mårtenzon - 19 oktober 2019 18:47

 

Gryningen var vacker 2015 också i oktober. Nu har jag fått ta en gammal bild för att få in någon över huvud taget.

 

 

 

Ja, inte fullt lika grått som i går, eftersom det har blåst friskt i dag och dimmorna har blåst bort.

På eftermiddan började det att ljusna på himlen och det syntes en och annan liten blå fläck. Enligt YR ska det bli sol här i morron och det tackar man inte nej till.

Det har varit plusgrader både under natten och även under dagen, men så känns det inte om man går ut, på grund av blåsvädret.

Just är det 1,4 plusgrader och det friskar i rejält från norr, tur man får vara inomhus.

 

I dag har jag haft besök i två omgångar och dagen bara försvann med rekordfart.

Först kom Jan Peter och Ann Cathrine och det var en överraskning för jag hade alldeles nyss pratat med henne i telefon och han knappt vända mig om tyckte jag så stod de i hallen.

De hade varit på Näsudden och kollat på Michaels bygge, en Carport, och höll på att frysa ihjäl när de kom för där blåste det friska nordliga vindar. De var glada över att vedspisen min var i full gång.

 

Sedan de åkt kom Gunnel och Björn, de hade varit till Maria i Hoting och fikat där så de ville inget ha. Gunnel skulle försöka hjälpa mig med datorn och bilderna som helt plötsligt börjat krångla.

Men det gick inte bättre för henne än för mig och det är fortfarande samma läge. Och nu vet jag inte vad jag ska göra åt det- det går använda gamla bilder men inte sätta in nya.

 

Ja, det gick inte vägen för Boris Johnson i dag heller och det var nog inte många som hade trott det heller. Han fick bita i det sura äpplet än en gång.

 

Nu ska jag se på nyheterna och slutar här...

 

Dagens namn är: Tore och Tor, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll, vi se och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards