oskmar

Alla inlägg den 24 oktober 2019

Av Elsa Mårtenzon - 24 oktober 2019 17:36

 

Den här bilden är sedan 2013 den 22 oktober, ganska lika väder som i dag tydligen.

 

 

I dag har jag haft en mjölkvit omgivning igen och det har fortsatt hela dagen. Nu verkar det ha blivit klarare.

Det har varit helt stilla på sjön och ibland har jag sett holmarna och ibland inte.

Det var plusgrader under natten och även under dagen, det känns långt från vinter än så länge. Som det verkar när jag kollar på YR så är det bara plusgrader framöver också.

 

Mycket har blivit annorlunda om jag jämför med hur det var när man var barn, det känns som att då fick vi vinter tidigt, åtminsone den här halvan av oktober och när den kommit så var det vinter på riktigt.

Det kunde vara en trettondagstö, men inte mycket mera förrän det det började lida mot vår, omkring påsken då "före slo å", som de sa skogsarbetarna.

Just nu är det 3,6 plusgrader och kolsvart mörker ute.

 

I dag har Ingrid varit hit med en gravprydnad som hon gjort. Jag berättade i går när hon var ner att jag tyckte att de kransar de hade på affären var jättedyra så att jag hade bara tittat på dem än så länge.

Ingrid sa då, att hon skulle kolla om hon kunde göra en och se vad jag tyckte om den och idag kom hon med den.

Den var vacker och nu skulle hon kolla om hon kunde göra en till på mammas och pappas grav också. Ett krux är det och jag funderar på hur vi ska fästa den på kransstället, men det kommer nog det också.

 

Alldeles nyss såg jag ett nöjt och flinande ansikte på "Efter fem". Han är nog i full färd med att ikläda sig statsministerollen nu, fast han säger ju inte direkt så, förstås.

Men är tvärsäker att det bara ska öka och öka i två år till.

Jag tycker att det känns skrämmande, det blir fler och fler så kallade nationalister i fler och fler länder och jag bävar. Det kommer att bli en annan världsordning som smyger sig på och folk märker tydligen ingenting förrän det är för sent. Det finns så mycket att läsa och känna igen, om man vill.

Ta bara det här att nu ska vi inte ha ett fritt SVT, SR och UR, det är nu tre partier som är eniga om det. Och det är bara en sak i det som kan komma.

Det känns i första hand som Ryssland för mig, att politiker ska bestämma vad vi ska få se på TV, t ex. EBT, säger att krimskramset ska bort från SVT.

Det kan ju faktiskt vara så, att det är  program som tittare väntat på tills det på hösten ska börja igen. EBBA ska absolut inte bestämma vad jag ska se på TV och ingen annan politiker heller.

Men då bestämmer politiker, att det där är bara krimskrams, så det plockar vi bort. Fy på dem!

 

Jag tror, att Trump vid det här laget skulle önska att han fick bestämma vad folk skulle få se på TV. Det hettar ju till mer och mer omkring honom och till slut är det svårt för honom att "blåneka" när vi ser det på TV, som bevisar raka motsatsen mot vad han försökt att övertyga folket om, ett par timmar tidigare.

Ingen har väl glömt när han försökte övertyga en hel värld om vilka folkmassor som varit och bevistat hans "invigning" till presidentskapet. Ingen president tidigare hade haft såna massor framför sig som han, sa han.

Och då var det snarare så att ingen president tidigare hade haft så få människor som bevistat invignigen.

Det syntes hur tydligt som helst påTV-filmen, att det var inte särskilt många som kom för Trump!  

 

I morronbitti kommer datorräddaren Bernt och ska se om han kan göra något åt att det inte funkar med mina bilder, mobilen och datorn. Hoppas att det är möjligt att ändra på.

 

Dagens namn är: Evert och Eilert, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra fortsättning på torsdagens kväll, vi ses!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards