oskmar

Alla inlägg den 26 oktober 2019

Av Elsa Mårtenzon - 26 oktober 2019 17:54

 

Kolla spegelbilden i förgrunden! Och längst bort är det mesta höljt i dis, dimma och dåligt väder.

Men vackert ändå...

 

 

 

Tämligen grått och trist väder i dag.

Men på eftermiddan tittade solen fram en stund. Det regnade från morron och en skur senare på dagen. 

Men solen lyckades till slut att tränga undan molnen som förgyllde omgivningarna en liten stund.

 

Just nu är det 2,8 grader varmt och plusgrader har det varit hela dagen, samt under natten.

Himlen har nu rensats på moln så det är stora luckor i blått, hoppas att det blir minusgrader i natt och i morron.

 

I dag gjorde Ingrid mig sällskap till elvakaffet, efter att hon farit hem till sig har det varit radion och jag större delen av dagen.

Så när på ett långt telefonsamtal på sena eftermiddan, när Allan ringde.

Efter samtalet kändes det som att det var mest jag som pratat. Men nu ska jag skärpa mig till nästa gång han ringer, Jag bara pratar och pratar för att jag är så opratad så jag tänker inte på hur jag rabblar på. Skärpning Elsa!

 

Jag har dragit två kärror ved till bagarstugan i dag och skulle behöva göra en "tunnbrödsstöpa" i veckan som kommer. Kanske på onsdag om inget kommer i vägen.

Jag har inte en enda flisa tunnbröd nu och det är något som jag saknar varenda dag när jag är utan.

 

Jag lyssnade på P1 i dag, som jag gör varje dag. Och där var bland annat ett reportage om E-zigaretter, det som skulle vara så bra och bland annat göra att folk kunde sluta  att röka på riktigt.

Ja, nu har de kommit fram till att bra var de inte och det i USA.

Där är det 17 ungdomar i 20-årsåldern som dött och som de såg som mycket märkligt, unga friska människor. 

Men samtliga av dem rökte dessa zigaretter och nu tror forskare/läkare att det är dem det beror på. Det är nämligen lungorna som varit angripna på dem som dött.

 

Ja, inte vet jag men nog är det väl märkligt, att man ska suga i sig dessa "moln" ner i lungorna utan att det ska skada. Den tanken har jag tänkt varje gång jag sett på TV när ungdomar sitter och bolmar och drar djupa halsbloss.

Ja, förr eller senare kommer den bistra sannigen! Och de som kommit på den här idén från första början har gjort det för sin ekonomiska vinnings skull, utan betänkligheter att det ska föra med sig skador och sluta med döden. Huvudsaken att det finns pengar i galenskaperna. Pengar, pengar och pengar!

I programmet ingick också en intervju med ett gäng svenska skolungdomar som använde sig av ohyran, en pojke var inte mer än 12 år. Och det var ju så bra för mamma kände ju inte lukt av tobaksrök.

En del av de här ungdomarna hade börjat med dem för att kunna sluta med tobak och riktiga zigaretter, för de var mer eller mindre övertygade om det var inte bra för hälsan.

Ja, de vuxna som lurar döden på barn och ungdomar så här har ett mycket rymligt samvete. Hoppas att tillverkningen förbjuds!

 

Dagens namn är: Amanda och Rasmus, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fin fortsättning på lördagskvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards