oskmar

Alla inlägg den 13 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 13 juni 2021 17:25

 

60- åringen kollar in presenten. Tack för igår!

 

   

 

I dag har jag ogärna gått ut, men har gjort det ändå så klart.

Det har blåst småspik och varit omkring 10-12 grader, men när det blåser så kraftigt tycker jag det känns som minusgrader, tyvärr.

Det har varit mycket moln med sol ibland.

Just nu är det 11 grader varmt med ganska mycket blå himmel och faktiskt har blåsten lugnat ner sig litegrann.

 

Men gräset har växt så jag hoppas verkligen på uppehåll nu så jag kan klippa gräs ett par dagar, för som det har växt.

Jag var nyss bort till bagarstugan och där var gräset minst 30 cm långt, jag har nämligen inte hunnit klippa nån gång där hittills. I morron måste jag ta mig an det, annars viker det sig när jag kommer körande och då får jag klippa både på tvären och längden.

 

I dag har Ingrid och Isak varit hit och fikat. Isak var ute med kastspöet för att pröva fiskelyckan. Det gick inte så bra i dag, han hade haft en gädda på men tappat den. Den skulle i så fall torkats till hundmat.

I går hade han fått några fina abborrar, som enligt mig är godaste fisken.

I helgen har det mullrat på i byasågen.

Nils Gunnar, Magnus och Jon har varit där och sågat virke och Isak skulle väl fixa en middag på färska abborrfileér.

Det sa han inte, det är mina spekulationer.

 

Ja, jag har också pratat med Maria per telefon, annars lungt och tyst.

 

Dagens namn är: Aina och Aino, grattis till er som heter så!

 

Och grattis till Aina, mina forna tunnbrödsbagar-kompanjon, tunnbröd som vi sålde på Bellviksdagarna. I en värme i bagarstugan som var outhärdlig för det mesta, men vi överlevde den.

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards