oskmar

Alla inlägg den 17 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 17 juni 2021 18:47

 

Fint på sjön och en fin kväll...

 

  Sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinne...

 

 

Den här dagen har det varit perfekt väder med sol och lagom värme, precis som jag vill ha den.

Lite lagom vind som fläktat litegrann, helt perfekt.

I morron då är det annat väder igen, med regn som det verkar, jag tar en dag i taget och får vara nöjd med det som blir.

Just nu är det 21 grader varmt och nu är det nästan helt täckt med moln därovan. Vinden kommer fortfarande från sydost och är ytterst svag.

 

På morron gjorde jag min veckostädning, sedan har det varit gräsklippning tills klockan var kvart i fem i kväll.

Jag var bjuden till Nils Gunnar och Ingrid på mat klockan fem och jag gjorde som Jesus sa: Kom som du är, det gick bra det också.

De bjöd på hemrökt fjällfisk och det var jättegott.

Det var som en tankeöverföring, för så sent som i går kände jag längtan efter just det.

Göte brukade röka fisk den här tiden bland annat, men på den tiden hade vi så mycket fjällfisk och hemrökt så då var jag less på den och tyckte inte att det var nån delikatess precis. Det är så att när man har för mycket av det goda, då har man inte vett att uppskatta det. Nu när jag inte har varken fiskare, rökare eller fisk, då längtar jag efter det.

Men nu har jag ätit det idag och uppskattade det verkligen och fick med mig hem att lägga på tunnbrödmackan till frukosten i morronbitti.

 

Min svåger Björn kom och grattade mig idag. Det hade jag inte alls räknat med, det har varit långt mellan besöken sista året på grund av coviden, men nu hade han fått sina två vaccinsprutor och kände sig lite friare. 

Han var jätteglad över att han skulle få träffa sina barnbarn till midsommar, som han inte fått göra sedan förra sommaren.

 

Nu ska jag lägga fram smör för att rumstemperera det tills i morron, för om det regnar då bakar jag, både bullar och annat fikabröd behövs nu igen.

Det finns alltid saker att göra om man bara vill. Att sitta och rulla tummarna är inte trivsamt.

 

Dagens namn är: Torvald och Torborg, grattis till er som har de namnen! Inte så vanliga tror jag.

 

Ha en riktigt fin torsdagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards