oskmar

Alla inlägg den 25 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 25 juni 2021 18:43

 

Enslingens middag...

 

 

 

Och tårta till efterrätt, som håller på ramla sönder, som synes.

("Fyllningen började glida.)

Men det var inget fel på smaken, enligt elvakaffegästerna...

 

 

Den var den midsommaraftonen som hunnit bli kväll nu.

Och jag har inte varit längre än ut på bron i dag mest på grund av vädret och jag har inte heller hunnit.

Under natten var himlens alla portar vidöppna, jag vaknade av hur det forsade  utanför fönstret.

Under morgonen kom det också regnskurar som innehöll rikligt med vatten. 

Det blev en hel del bättre väder frampå förmiddan, det slutade nämligen regna.

Just nu är det 15 grader varmt, lite blått fläckvis på himlavalvet, har vi tur är vädret vänligare mot oss i morron. Och då vet jag vad jag har att ta itu med.

 

Jag hade kaffegäster här till elvakaffet idag.  När vi skulle sätta oss till bords kom det en till och det var Kerstin, som jag trodde hade åkt hem till Östersund.

Vi blev i alla fall fyra och glad var jag över det, jag hade nämligen gjort en jättestor tårta.

Om det inte kommit någon alls, vad skulle jag gjort med den då!

Halva tårtan blev kvar ändå. 

Vi som åt tårta var Ingrid, Nils Gunnar, Kerstin och jag, himla tur att de kom.

Ingrid och Nils Gunnar åkte till Borga sedan, men Kerstin satt kvar ett tag till.

Sedan var det bara jag kvar.

 

Efter att disken var avverkad var det dags att börja med middan, med mycket hackande och skärande så behövde jag tiden för att hinna.

När det var en halvtimme kvar i ugnen ringde jag Kerstin och ville hon skulle komma och äta med mig, men hon hade redan ätit, så det blev bara jag vid bordet.

Och det syns knappt att jag tagit av maten, för mycket igen. Jag blir ju mätt snabbt och behöver inte mycket mat.

 

Nu ska jag inte göra ett skvatt mera, utan slutar här.

 

Dagens namn är: David och Salomon, grattis till er!

 

Ha en bra fortsättning på midsommaraftonen, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards