oskmar

Alla inlägg den 21 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 21 juni 2021 16:18

 

Så här ser det ut just nu, grå himmel med små ljusare fläckar här och där.

 

 

Det har kommit en hel del regn under det här dygnet, men det slutade mitt på dagen nån gång. Men det skvätter runt skorna när man går i gräset, det har långt ifrån torkat upp under eftermiddan.

Just nu är det 16 grader varmt och sjön är nääästan spegelblank. På himlen finns en del ljusare fält, men inte mycket och det är inte blåa fält, snarare ljusgråa.

 

I dag har jag gått på en tvärnit riktigt, jag väntade på sotaren, men när han inte kommit när klockan var 20 minuter i två tittade jag på meddelandet jag fått om sotning för ett par veckor sedan.

Och där stod det 23 juni klockan 12-14, dagen före midsommarafton. 

Först och främst är jag förbaskat på sotaren som ser till att jag måste ha storstädning dagen före midsommarafton.

Och sedan förbaskat på mig själv som inte läst ordentligt utan slarvat. 

Men en sak har jag lärt mig i dag, läs ordentligt hädanefter! Slarvmaja!

 

Ja, idag har det handlat om politik hela dagen och så kommer det att fortsätta, åtminstone den här veckan, först och främst.

Sedan får vi se vad det här kommer att innebära för framtiden. Det finns en del som jublar och vi får väl se hur det slutar.

Men ett är säkert, det är alltid lätt att regera när man sitter i opposision, det kanske blir till att bevisa hur det är att regera på riktigt nu.

Det har de gjort förr också, med olika resultat.

I alla fall så är det osäkert läge nu, kanske kunde det väntat ett år till när det ordinarie valet skulle ske, men enligt vissa hade landet gått under innan dess.

 

Dagens namn är: Alf och Alvar, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards