oskmar

Alla inlägg den 23 juni 2021

Av Elsa Mårtenzon - 23 juni 2021 17:38

 

Perfekt väder i dag!

 

  Älskar såna dagar!

 

 

Lagom mycket moln på himlen!

 

   Solen har strålat hela dagen och fortsätter ikväll!

 

 

Det har varit väldigt bra väder idag, tycker jag!

I morse klockan sex var himlen helgrå, vid niotiden kom solen och det blev en molnfri dag med omkring 20 grader varmt i skuggan, Skön värme med en sjö som för det mesta varit absolut stilla.

Just nu är det så vackert på sjön med vackra moln som speglar sig i det lugna vattnet. Det är 18,5 grader varmt i skuggan, en vacker sommarkväll.

 

Förbaskade sotartuss som inte kom förrän kvart i två på eftermiddan, jag har nyss städat klart.

Och det var jobbig städning, fick byta vatten fyra gånger. Sot är inte lättstädat, en erfarenhet jag fått göra både i dag och tidigare gånger sotaren varit och "hälsat på".

Men nu slipper jag honom ett helt år, då kan det vara värt att det var en jobbig eftermiddag den här dagen.

 

Ja, nu har det tvärvänt det politiska Sverige. Eller inte kanske, väldigt knepig situation, med ett osäkert läge.

Det är väljarna som bestämmer läget i Sveriges Riksdag och vilken regering vi ska ha. Jag hoppas vi slipper extra val i alla fall.

Det är bara drygt ett år till ordinarie val och jag tror inte ett ögonblick på de fyras gäng när de säger, att om inte de tar över med det snaraste så går Sverige omkull. Skitsnack!

 

Haha, nu tjänade jag en dag igen. jag trodde det var midsommarafton i morron. Men det var Johannes döparens dag, det är skillnad det!

Men förr var det alltid midsommarafton den dagen, den 24 juni.

Ja, helt plötsligt fick jag en dag extra, finemang!

 

Dagens namn är: Ja, det måste ju vara Johannes dag då. Ingen vanlig namnsdag vad jag kan se.

 

Ha en riktigt bra torsdagkväll i "finväre"! Vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards